Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 10 januari 2013

Lite gammalt och lite nytt.

Provar att övervintra en planta av Tomatpaprikan Alexander.Och det ser ut att gå bra för nu börjar den blomma.Den här Paprikan blir mycket mörkt röd då den är klar.

Sådde en blå Hibiscus för ett tag sedan.Fröerna skulle blötläggas i upp till 48 timmar.Och gärna slipas lite för att mjuka upp skalet.Har vanlig Trädgårdsjord i botten och såjord överst.Då får ju rötterna lite näring när de söker sig nedåt.Använder tomma vindruve askar och sår i.Dom fungerar bra då det är hål i lock och i botten.Plus att det blir lagom fuktigt.

Det här är de frön från en Aurikler som jag sådde i höstas.De växer fint och fem plantor blev det.Hoppas de kommer att blomma i sommar och att det blir en fin korsning med de andra.Kanske jag får fram en egen sort.det var dagens raport från källaren.Ha det bra.

6 kommentarer:

  1. Vad kul att det dyker upp lite grönt!!
    Ha en bra dag
    Mariana

    SvaraRadera
  2. I den källaren verkar det finnas det mesta!? Alla är så duktiga på det här med att så, förstår inte att jag misslyckas hela tiden. Inte kul - så nu blir det endast direktsådd ute av vallmo!!

    SvaraRadera
  3. Det är inte mycket som slår glädjen man känner när det spirar. Och vem vet, du kanske har fått fram en Aurikel 'Gunsan'? Det vore ju kul!
    Ha en fin dag i det trista vädret!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Du har nog en riktigt kul källare med många spännande växter.:)
    Du ska inte vara ledsen att du har tappat två följare bästa Gunsan. Det kan vara så att de har gjort nya bloggar med nya namn/id och då försvinner dem. De kommer tillbaka, det är jag säker på. :)

    Kram till dig!
    Ina

    SvaraRadera
  5. Lycka till med aurikelsådderna hoppas det bli nått läckert!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  6. Så härligt när det börjar växa :)
    Många torsdagskramar från Maria

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.