Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 1 januari 2013

Nytt år. Nya växter.

Tänkte börja det nya året med att visa det som jag beställt från Larz .Spezialplant.
Hittade en  del som jag bara inte kunde motstå.
Pulsatilla turczaninovii
Veronica caespitosa
Corydalis cashmeriana
Corydolis malkensis.
Primula hybr. Captains Blood.
Primula hybr. Fransisca
Androsace mucronifolia.
Vreatrum grandiflorum.

Hoppas ni har haft en fin Nyårsafton så det nya året börjar bra.Vi har nästan klart här idag.+fyra grader.Snön är snart helt borta då det regnade här igår och även en del i natt.
Lite synd för nu blir det så där mörkt igen.Och växterna behöver ha lite skydd.
Nu önskar jag er en god fortsättning på det nya året.
Hoppas ni kommer in och hälsar på även detta år.Era kommentarer brukar höja mitt humör många grader när jag läser dom.
Ha det fint.

10 kommentarer:

  1. Va mycket fint du har köpt! Jag har aldrig handlat hos Larz, men undrar om det inte kommer bli en beställning i år. Han har ju så mycket läckert!

    Hoppas du får en fin start på det nya året! Jag ser fram mot att följa dig och din trädgård i 2013 också!

    Kram Nora

    SvaraRadera
  2. Jag har inte börjat beställa än...jag tar mig aldrig tid att sätta mig ner och se ut vad jag vill ha för fröer.
    Önskar dig ett fint 2013.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Åh vad mycke fint!Jag har varit inne flera gånger på hans sida men då jag inte får nån med på beställningen i år kanske jag hoppar över får se...
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Härliga inspirationsbilder!
    God fortsättning!
    /Cika

    SvaraRadera
  5. Härliga blommor Gunsan! Ha en bra fortsättning på detta nya, oskrivna.../Anja

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Det var en ny leverantör för mig. Tack för tipset! Ser ut som om du kommer att få hem mycket fint!

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  7. Oj vad många roliga växter du ska dra upp! Det är nog tur att jag inte frösår perenner, jag skulle förmodligen behöva gräva upp hela tomten då!! *fniss*

    SvaraRadera
  8. It's a very nice selection of plants that you have ordered. It's always fun to have some new ones each year to anticipate, watch bloom, and compare.

    Have a wonderful gardening year in 2013.

    SvaraRadera
  9. Vilken intressant blogg du har! Och kullakakorna ska jag testa vid tillfälle. Och Sörmland, det är mina hemtrakter. Jag återkommer.
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
  10. sitter också och tittar på plantor. Problemet är ju att man vill ha så många! :D Ska genast in och kolla där du köpt dina!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.