Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 6 januari 2013

Ögontröst.

Å min Kamelia den bara blommar och blommar.Önskar att jag hade någon plats här uppe så jag kunde njuta av den hela tiden.Nu måste jag ju springa ner i källaren om jag vill se den.
Färgen är lite svår att få fram eftersom växtbelysningen gör att allt får en lite gulare ton.
I verkligheten är den ganska djupt rosa.


Här ser man fyra blommor om man tittar noga.

Och den lilla svarta violen har blommat ända sedan jag tog in krukan i höstas.Ska plantera om den i ny bra jord sedan.

Hittade en liten frösådd planta av Guldregnet som jag fick för mig att jag skulle försöka stamma upp.Får se hur det går.Men den växer som bara den på höjden.

Salvia fröna fortsätter att gro så bra.Även sorten Salvia Lilac har kommit upp och den blå Hibiscusen har även den tittat upp med ett par små blad.Så det hjälper att nosa på dom.
I dag gör jag inte så mycket för min mage vill inte sluta göra ont.Det har hållit på så har i flera veckor nu.Och vet inte viken av de tabletter jag tar som kan vara orsaken.Båda kan ge magont och illamående som biverkning.Inte så kul att må som en skit varje dag.
Tur jag har mina frön och växter som tröst.
Nu önskar jag er en fin kommande vecka.
Skriv gärna en liten kommentar till mig som tröst.
Ha det bra.
 

10 kommentarer:

  1. Fin Kamelia, färgen är spännande på bild i alla fall. Vår Kamelia som också är rosa med mörkare röda inslag är bara i knoppstadiet. Växtpyssel gör att man kan glömma lite av sina problem, ibland i alla fall.Hälsningar/Carita

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också din Kamelia är riktig fin! Vad tråkigt med biverkningar från tabletter man måste ta...hoppas det går över för smärta är verkligen inget att ha. Ha en fin kväll, Karla.

    SvaraRadera
  3. Vilken fin kamelia du har! Synd att den inte trivs i rumsvärme, så att du
    kan njuta hela tiden. Hoppas att du kan ändra din medicinering, så du slipper magvärken.
    Jag har inte börjat så något ännu. Väntar på beställda fröer.
    Ha det gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  4. I sommar hoppas jag införskaffa mig min första Kamelia, de är fantastiskt vackra och om de blommar så villigt är det väl värt att satsa på! Hur svalt har du i garaget? Hur mycket ljustillskott har den?

    Hoppas du snart mår bättre för att vara sjuk är allt annat än kul!

    kram

    SvaraRadera
  5. Va tråkigt att du inte mår bra! Hoppas det blir bättre snart.
    Kamelian är så vacker. Tyvärr har jag ingen plats att förvara en Kamelia....skulle så gärna vilja ha en!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Hoppas du mår bättre i veckan. Det är så jobbigt när kroppen inte samarbetar. Du får njuta av alla dina frösådder och din vackra Kamelia.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  7. Åh jag kan tänka mig hur fin rosa färg den har.Väntar ju oxå på en rosa fast den vita lär hinna före.
    Det ska finnas medicin mot illamående o magbesvär man får av tabletter.Det vet jag en på jobbet som fått o det hjälpte.Det var på recept.
    Hoppas det ger mig sig.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  8. Jag skulle nog sitta i källaren mest hela tiden om jag hade en källare med en blommande Kamelia i. Fantastisk!

    SvaraRadera
  9. Din kamelia är så fin! Önskar jag hade kunnat vinterförvara dom! Så tråkigt att du får biverkning av din medicin! Hoppas det snart ger med sej!/Lila-Christina

    SvaraRadera
  10. Usch! Inge roligt med magen då..... Lycka till imorgon, kram Mu

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.