Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 9 januari 2013

Pärlhyacint.



Så liten och söt hon är den lilla Pärlhyacinten.satte lökar i en kruka i höstas som sedan stått mörkt och svalt.Och nu kommer dom med full fart.Knopp i alla.och det här är den första som börjar visa sina små klockor.


den där smala vita kanten på klockan är oemotståndlig.

Den sista blomman på den första stängeln är nog den som blev allra vackrast.Nu börjar snart den andra stängeln med knoppar att slå ut.

Ser att det är två stycken följare som hoppat av från min blogg.Så ledsen jag blir för det.
hoppas bara nu att inte fler hoppar av för då kan man ju lika gärna lägga av med bloggandet.Skulle vilja veta varför.
Nu ska jag inte deppa för det mer .Tar nya tag.
Resan till Mälarsjukhuset gick bra trots att det snöade för fullt här på morgonen men när vi åkte hade det övergått i regn.Vägen var faktiskt riktigt bra.Mycket blask men inte måddigt.
Nu är det bara att vänta på besked men jag är optimist och tror att allt var bra.

Ha det bra där ute i vintervärlden.

7 kommentarer:

  1. Vilka underbara pärlhyacinter! Mysigt med lite vår inne nu när det är blaskigt och trist ute.

    Jag hoppas verkligen att du inte lägger av med bloggandet, jag tycker så mycket om att läsa dina inlägg och följa dina projekt!

    Håller tummarna för att det gick bra på sjukhuset! Ha en fortsatt fin onsdag!

    Kram Nora

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med vårblommor på bordet! Jag hoppas att du fortsätter med bloggandet. Tyvärr är jag själv inte så aktiv på min blogg, ska försöka bättra mig. Ibland blir det bara lite för mycket runt omkring.
    Ha det riktigt gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  3. Skønne forårsblomster.
    Dejligt med lidt forår i stuen.
    Ha´ en god aften.

    SvaraRadera
  4. Så flink du er da,som har satt de fine perleblomstene selv! Må innrømme at jeg kjøpte en potte i dag - de er jo så utrolig søte:)
    Ha en fin kveld!

    SvaraRadera
  5. Nej, nu måste jag köpa lite vårblommor. Det här duger inte!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  6. Åh du glömmer väl inte att sniffa på pärlhyacinterna?!Jenka tuggummi tycker jag det luktar vad säger du?
    Klart du inte ska sluta blogga.Jag tipsade min svärmors syster om din blogg :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  7. Your Muscari is already showing that wonderful blue colour. I really like these spring bulbs, because of the colour, and because they coordinate well with other bulbs and early perennials.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.