Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 19 januari 2013

Så här hade det gärna fått se ut idag.

Vaknade till en mycket kall dag .Nära 16 minus.Men nu strålar solen och träden är så där underbart vackert frostiga.Men å så mycket hellre det hade fått se ut så här.Då hade man kunnat äta frukost i uterummet.Sedan ta sitt kaffe och sätta sig ute på altanen och bara njuta en stund.Efter det så blev det trädgårdsrundan för att se om allt var bra och om det slagit ut några nya blommor.Kolla växthuset och öppna dörren om det är en varm dag.
Och jag såg en sak i går att solen har kommit bra mycket högre på himlen.Vi fick lite sol i trädgården i går.Och här på övre våningen av vårt hus där skiner solen in så där underbart.

Man kan ju drömma lite och tänka tillbaka på hur det var.

Och tänk när det blir dags för att börja åka till sonens sommarställe.Och få bada.Förra året var så dåligt att det inte blev ett enda bad för mig.
Det är så skönt för mig att få vara där.Ingen där bryr sig om att jag  bara har ett bröst.Där kan jag bara vara som jag är.R och jag är ju ofta där bara vi två.
Fick förresten brev om att mammografin hade visat friskt besked.Härligt.
Och så är det helg igen.Veckorna rusar på.men vi väntar ju på våren så det gör ju inte något.

Ha en skön solig helg nu.

11 kommentarer:

  1. Men så skönt för dig att ha fått det beskedet!!
    Längtar du också efter grönt nu?? jag också!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Vilket bra besked att vänta på våren med!

    SvaraRadera
  3. Våren finns där, bakom krönet! Det ska bli så skönt...
    Grattis till beskedet det måste kännes underbart!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken lycka för dig
    Ja du de flesta längtar visst till sol och sommar, bara vi inte blir lurade på den i är med.
    Ha en fin söndag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Vilket skönt besked att få!

    Vilka härliga bilder du visar idag! Jag gillar särskilt den första bilden, vilken härlig rabatt du har där vid altanen!

    Ha en fortsatt fin helg i kylan! Kram

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder och härligt besked.Hoppas det blir en badsommar detta år, det känns som längesedan.

    SvaraRadera
  7. violöket underbart inlägg - och vilket underbart besked! Förstår att det var skönt att få, även om du inte var så orolig så ligger det naturligtvis i bakhuvudet. Det gäller ju oss alla, men kanske speciellt dig som råkat så illa ut! Så GRATTIS!!!

    SvaraRadera
  8. Tänk vad vi har som väntar om någon månad, härligt. Hälsningar/Carita

    SvaraRadera
  9. Så härligt med lite grön ögonfröjd mitt i vinterkylan.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  10. Gud vad fint du har det!!! :d

    SvaraRadera
  11. Vilka fina bilder och vilket härligt besked!

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.