Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 13 januari 2013

Tänk om vi vore här nu.

Nu har jag ju tulpaner inne,men tänk om jag hade det ute med och kunde gå ut och kanske plocka in en bukett.
Fast i år kommer det nog att bli en hård strid mellan rådjuren och mig.Såg 5 stycken komma ner från skogen i går kväll och ströva in i grannarnas trädgårdar och senare hade de tagit en runda även hos oss.Men jag har ju som tur är nät runt rosor och annat som jag inte vill få skador på.



Och vem vill inte kunna gå ut och se på den här sötnosen.

En favorit.Hoppas den kommer tillbaka ,men jag kan inte komma ihåg om den blommade i somras.

Den här blommade så fint i alla fall


Även den här och den på bilden ovan kom igen i somras.
Men det blir väl att drömma vidare för det dröjer nog innan jag kan plock tulpaner i trädgården.
Nu har vi fått så kallt igen och man drar sig för att gå ut.Men om man nu gör det så känns det så skönt efteråt när man kommer in i värmen igen.
Ha en skön söndagskväll.

6 kommentarer:

  1. Ja, vem drömmer inte! Ska alldeles strax sätta mig med en massa böcker och titta på tjusiga rabatt- och växtbilder få fram bra varianter till min murrabatt.
    Tittade tillbaka lite och såg då din idé på rabatt vid växthuset, tror att det kan bli riktigt bra!

    SvaraRadera
  2. Man längtar nästan ihjäl sig till våren! Tänk om man vaknade i morgon och snön borta och garanterat inte kom tillbaka! Då skulle jag iaf vara lycklig!
    Fantastiska tulpaner! Jag har skippat det där med tulpaner för rådjuren äter ändå bara upp dem!

    Ha en skön söndag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj oj oj vad det pirrar i magen när jag ser alla vackra tulpaner. Det måste bli vår snart men det är klart då blir det ju vinter snart igen och det är ju inte bra.
    Det är nog bäst att drömma ett tag till.
    Ha en fin kväll.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Så vackra tulpaner! Ska bli så härligt med vår snart så att man får njuta av dessa skönheter. :)

    Må så gott!
    Kramen
    Ina

    SvaraRadera
  5. Så otroligt härligt det är med tulpaner. Älskar dom!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  6. Vilka spännande tulpaner du har! Förstår att du längtar efter att se dem blomma. Man får ha tålamod, men vi har det framför oss.
    Kram Carina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.