Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 5 januari 2013

Vårblommor.

Nu börjar vårens blommor dyka upp i affärerna.Kunde inte låta bli att köpa två blåa.Det är väl en sorts Campunala.Brukar sätta ut dom senare i vår för de är ju perenna.Blev fint med den vita Azalean bakom.Den rosa och vita fick jag slänga .Vet inte vad jag gjorde för fel med den.Behandlade den precis lika som den vita då dom ju stod bredvid varann.Men så går det ibland.Har de här nu att trösta mig med.i går hade vi en underbart solig och fin dag.Även idag tittar solen fram ibland men det börjar bli ganska molnigt. 


Har kvar Julpyntet ännu.Kommer att ta bort det nästa vecka efter att jag varit på Mälarsjukhuset och gjort en Mamografi.Hoppas man får besked medan man är kvar där så att man inte behöver åka dit på en ny om någon vecka ifall att de hittar något fel.
Nu önskar jag er en fin helg.
Ha det gott.

6 kommentarer:

  1. Vilka härliga blommor!
    Ha en fortsatt fin lördag!

    SvaraRadera
  2. Dom är ju så fina dom här blåklockorna, jag har planterat ut dom jag haft också. Skön vårkänsla att se dom./Carita

    SvaraRadera
  3. Jag är lite ut av en periodare på klockorna.Denna vår tror jag nog det blir några.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Campanula are one of my favourite plants for the garden. I grow a number of different ones, and love the look of their flowers that bloom for so long.

    Your new one is so full of blooms that it makes a wonderful display for your sunny window.

    SvaraRadera
  5. Vad härligt somrigt det blev. Man börjar bli trött på julsakerna nu, dom åker nog bort imorgon. Ha en bra helg.
    /Liv

    SvaraRadera
  6. Så vackert - och så härligt med vårblommor redan! Du har gjort helt rätt.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.