Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 12 februari 2013

Allers Trädgårdstidning.

Fick hem Allers trädgårdstidning idag och där fanns en jättebra artikel om Ray och hans Aurikler.Där står fina och bra odlingsråd.Och hur man kan sätta dom i trädgården för att de ska trivas på bästa sätt.
Det är ju många av er som undrat hur man ska göra med dom och jag rekommenderar att ni köper den här tidningen och läser .Den innehåller många vackra bilder på Rays egna framtagna färger och former.
Och det står flera bra saker om annat också.Bland annat om grönsaksodling.
Tror ni kommer att gilla tidningen.
Glöm inte att teckna er för lotter i min tävling.Ett per dagar kvar ännu.

Ha det gott.Vi hörs.

6 kommentarer:

  1. Ska bli trevligt att läsa. Har en arbetskamrat som var redigerare där för länge sedan och som fortfarande får tidningen hem i brevlådan. Hon brukar ge dem till mig när hon har läst klart. Gulligt, tycker jag. Blir lika glad varje gång jag kommer och hittar en tidning p tangentbordet.

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  2. Jag vill jättegärna veta mer om din bevattning från inlägget den 1 februari. Vad du tycker om den och var du har hittat den.

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  3. Jag har just lagt ifrån mig tidningen. Spännande läsning om aurikler och annat, jodå, och inte snö någonstans :)

    SvaraRadera
  4. Hej Gunsan!

    Det var det jag misstänkte. Har tittat på dem i flera år, men trodde inte att de var så stora. Ska definitivt gå in på Willab och kika igen. Brukar handla där och även mitt växthus kommer därifrån.

    Solsken
    //Linda

    SvaraRadera
  5. Hej igeeeeeen ;)

    Var inte och kikade på bevattningen och krukorna. Såg att de rymmer 8,5 liter jord. Har du tomaterna där i hela säsongen eller är det här någonting du använder bara i början innan du sätter dem i större krukor. Det skulle ju vara underbart att bara kunna fylla på i behållare även senare på säsongen (tycker hon som kan vara lite lat med vattningen ;) Jag har Willabs automatiska bevattningssystem i en låda, men maken är väldigt fundersam med att låta mig använda det (en kollega som har egen brunn fick brunnen tömd när hon åkte på semester och lämnade bevattningen på ...)

    //Linda

    SvaraRadera
  6. Tack för svaret!

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.