Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 24 februari 2013

Äntligen.En dag med soooool.

Premiär av att sitta i uterummet.Tänk att det blev så varmt att vi kunde sitta där ute och gotta oss med vila efter maten och sedan fika.Själv satt jag kvar och läste tills solen gömde sig bakom grannens enormt stora gran.Och så fick jag för mig att plocka in krukor från växthuset.Har får de mera ljus än där ute då solen inte når fram dit ännu.Det har överlevt bra ser det ut som.Där är Prärielök och Grönlilja ,Silvertistel,Violer,två olika Nunneörter.Jag satte ut Pärlhyiasinterna där  när dom blommat över och idag fick jag se att det kommer upp nya knoppar.Så det blir en andra blomning .
Sen började jag planera lite vad det ska sättas i den här fina metallkorgen senare i år.
Tror nog att det ska bli rätt lätt att komma på något fint.
Tänk vad lite sol kan göra för att humöret ska komma upp i topp.Nu får det gärna fortsätta ett tag till.

Hoppas ni har haft en lika fin söndag som jag fick.
Ha det fint.

7 kommentarer:

  1. Så härligt det ser ut! Efterlängtade sol.. Jag som inte har nåt glashus får sitta ute, inlindad i filtar : )
    /Cika

    SvaraRadera
  2. Så härligt med ett uterum nu innan det blir varmt nog att sitta ute. Ett riktigt bra sätt att ta vara på solen. Och växterna måste älska det!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Så skönt det ser ut!Vilken korg.Vi hade ingen sol alls här idag men igår o då var det jättevarmt :D
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Jag ser att du har haft det lika härligt som jag! Visst är vårsolen lyxigare än lyx!!!

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Inte nog med att det var vårkänning igår, det är precis lika fint idag - om inte finare - så nu är det nog våren i alla fall som är på gång!

    SvaraRadera
  7. Underbart med lite sol!! vad härligt att kunna sitta där i stolarna och ta en fika i (vår)solen!
    Ha det så bra
    Mariana

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.