Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 23 februari 2013

Besök som jag hoppas på i sommar.

Jag hade många olika fjärilar i trädgården förra sommaren trots att den var så grå och regnig.Men det surrade för fullt av insekter över de flesta växterna.På den här bilden är det en blommande Oreganoplanta som fallit fjärilen i smaken.Och på den undre är det en stackare som flugit vilse och hamnat på insidan av fönstret.Den fick hjälp sedan och hamnade rätt.En blomma som humlor och bin gillar är Blå Bolltistell  och Rudbeckia den älskar dom.Eftersom vi har en rabatt alldeles nedanför vår altan så brukar jag sitta där och se alla olika insekter som flyger runt där.Det vore ganska tråkigt om det inte fanns så många  jobbande och flygande små varelser som gör så bra nytta i våra trädgårdar.Jag försöker alltid plantera växter som fjärilar tycker om.Så många besök hoppas jag på även denna sommar.

Ha en skön helg.
Vi ses.

1 kommentar:

  1. Såna otroligt fina bilder du tagit på fjärilarna. Skulle vilja klappa lite på dem där de sitter. Men icke! Då försvinner de bums.
    Ha nu en fin fortsatt helg.
    Hej från Töprnrosa

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.