Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 3 februari 2013

En solig söndag.

Vilken söndag .Solen flödar och det är 4-5 minus.R och jag har gått en skön promenad i solen.Tänk vad lite sol kan göra för att humöret ska stiga och man blir glad till sinnes.
Och så har man den här fina Amaryllisblomman som möter mig när jag kommer in i köket.
Den här blommade också ute i växthuset i somras. 
Och igår tömde jag den här krukan som jag fick av M i julas med en så vackert formad blomgrupp.
Så kom jag på att jag hade de här tre fetbladsväxterna nere i källaren.Passade utmärkt i krukan
Solen lyser även i det här husets fönster.Ser lite mysigt ut.


Som ni kanske ser så har vi inte så mycket snö kvar.Men nu ska det ju komma mer såg jag på TV igår.Känns som om det gör detsamma.
R ska bjuda på Gulasch soppa idag .Ser fram emot den.Tycker det är så gott.
Ha en fin och solig söndag.

3 kommentarer:

  1. Solsken gör mycket för humöret :-) Tyvärr har jag varit inne hela helgen, F är fortfarande sjuk.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. SÅ vi längtar efter solen underbara strålar. Efter en kal natt -20 fick vi också en solig dag, men vi hann inte ut på promenad förrän solen gått ner, men det var skönt ändå. Lite frisk luft skadar aldrig.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vad härligt fint du har det i dina fönster. Och den där amaryllisen förstår jag om du gillar. SÅ underbar i färgerna.
    Hoppas du har en fin kväll.
    Kram Elzie

    PS! Vad är det för hund du har där på förra inlägget?

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.