Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 20 februari 2013

Farlig läsning för en trädgårdsnörd.

Nu har brevlådan varit proppad med tidningar den här veckan.Jag har suttit och bara frossat i fina reportage om vårblommor och andras vackra trädgårdar.Och naturligtvis kunde jag inte låta bli att beställa några växter från Botaniska världen.
Och så har jag beställt nya Auriculsa från Ray.Det blev 10st.Det är livsfarligt att ge mig den här sortens läsning.Jag får så många idéer i mitt huvud så hälften vore nog.Fast det är ju sånt här som gör att man står ut med den långa väntan på vårens ankomst.
Nu ska jag fortsätta med att studera dom här tidningarna.
Vi hörs en annan dag.
Hej svejs.

7 kommentarer:

  1. Trevlig läsning!
    Jag förstår att det lockar.

    SvaraRadera
  2. Jo, det kliar i mina fingrar också...hur ska detta sluta.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Jag vet precis hur det är....därför har jag avsagt mig ALLA tidningsprenumerationer år. Istället så gick jag dumt nog och köpte Allers Trädgårdstidning och vad behandlades där. Jo, Ray och hans aurikler! Alltså blev man sugen igen. Men jag ska inte börja med något nytt, jag har fullt upp med det jag har och redan har beställt.
    Och just nu har jag fullt upp med föredraget Trädgårdsrömmar. Har skrivit ner det jag vill ha sagt- 45 min - men nu väntar redigering av över 100 foton också. Har fixat dom 16 första och det har tagit mig två hela dagar. Hur 17 kunde jag lova att jag skulle göra det här..... *fniss*

    SvaraRadera
  4. Menar du att du har beställt färdiga av Ray eller frön? Han skickade ett mejl i veckan att det skulle komma ett erbjudande till medlemmarna i slutet på månaden med förköp av årets auriklar.... Jag har väl inte missat nåt?

    Hursom! Vi älskar tidningar med bra innehåll :)))

    Vill oxå skriva (om du kollar mitt inlägg) att du gav mig min absolut första kommentar <3

    Kram

    SvaraRadera
  5. Den där mittersta tidningen ska nog jag köpa imorgon det tror jag bestämt ;-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  6. Visst är det frestande och hur man än försöker motstå så sitter någon frestare på axeln. Ha det bra/carita

    SvaraRadera
  7. Det där känner man igen. Det är så lätt att frestas av allt det vackra! Och när man längtar så mycket efter våren!!! Ha det så gott!/Kram Titti

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.