Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 15 februari 2013

Fredagstema och dragning i lotteriett.

Temat är kärlek.Och det finns ju många många sorters kärlek.Den vi känner för familjen är ju den som är starkast.
Men så kan man ju känna kärlek för tex. sin trädgård.Man ser ut över sin plats här på jorden där man gör som man vill.Jag har samlat bilder på olika saker som jag känner kärlek inför.
Blommor som jag sått och som blivit så stora och vackra.
Olika platser som betyder något speciellt för mig.Som sonens hund som möter oss när vi kommer till sommarstugan.En plats som han älskar och inte vill lämna för staden.Där är så vackert när alla körsbärsträden blommar.Och ett så underbart fågelkvitter.
Den här hörnan har min man ordnat åt mig.Bänken har han byggt och sen har han lagt ut plattorna så att jag ska stå bra.

Kände allt lite kärlek för denna Krollija som blommade redan efter tre år.Jag har sått den själv.
Fina Milou.
Nog är det vackert.
Och det här är väl kärlek.Rosorna väntade på mig när jag kom hem från frissan igår på alla hjärtans dag.Från min goa man.Han vet att jag älskar vita blommor.


Sen har jag haft dragning i lotteriet .

OCH VINNARE ÄR.

Marit.
Med bloggen.
www.frumarit.blogspot.se
Skicka din adress så ska jag posta boken till dig.
Skriv hit.

gunborg.u@glocalnet.net.

Ha nu en skön helg.Vi hörs.




 

32 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder! Nu blev jag lite extra imponerad - tänk att du lyckades på en Krollilja blomma redan tre år efter sådd, den måste trivas jättebra hos dig!
    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  2. Åh, så vackert du har det! Ler när jag läser om hunden. Hundar är experter på att visa kärlek. Min ena hund började "gråta" i bilen när vi släppte av mormor hemma hos henne. Mormor är en stor favorit:-)

    /Anette

    SvaraRadera
  3. Så vackert det är hos dig. Visst är det lie extra kärlek man känner när man fått fram en sån fin blomma från frö. Ha en bra helg
    /Liv

    SvaraRadera
  4. Vilka alldeles ljuvliga bilder Gunsan! Hoppas att vi får en riktigt lååång växtsäsong med lagom mycket sol och dito regn.
    Kan det var sååå svårt att få till det!? Hörni Där Uppe???!!!
    Kanske behöver vädermakterna gå en SFI kurs (svenska för invandrare) och lära sig det enkla ordet LAGOM;)!/Anja

    SvaraRadera
  5. Så härligt somrigt du visar. Ja kärlek kan visa sig i olika former det är då säkert.

    Grattis till vinnaren av boken och tack för en fin utlottning.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Vackra bilder, och nog är det så som du säger - den egna täppan är kärast alltid. Sån tillfredsställelse när man lyckas med någon växt och när allt växer och frodas.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  7. Visst känner man kärlek när man tittar ut över sina "domäner". Kärlek både till själva platsen som är ens allra egna och där man kan göra precis som man vill. Men också kärlek till och av sina nära & kära samt alla sina vänner som gör att man kan njuta av det lilla i livet; En doft från en buske, en syn av en vacker blomma en kärleksfull smekning av en ljummen vårvind.....

    SvaraRadera
  8. visst är det så , en stor kärlek till den egna trädgården och andras:)
    Du har en fin trädgård.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  9. jag tror att vi som är lite trädgårdstokiga har lärt oss att vara tacksamma för det lilla som finns i vårt liv, en blomma som blommar för första gången eller bara att få uppleva lugnet i vår trädgård och naturligtvis kärleken till våra familjer och nära o kära.
    ha en underbar dag/Mia

    SvaraRadera
  10. Och en så kärleksfull man som fixar en bra planteringshörna åt dig:)

    SvaraRadera
  11. Jätte fina bilder du delar med dig av.
    Mycket kärlek som förmedlas via dom.
    Trevlig helg.

    Kram

    SvaraRadera
  12. Så fint du har det i trädgården!!
    Grattis till din frösådda krollilja!!
    Trevlig helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  13. så fint du har det i din trädgård.Vad härligt att din man kommer ihåg att du gillar vita blommor.
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  14. Grattis till vinnaren och grattis till dig som har en sån fin trädgård och man.
    Ha en härlig helg!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  15. Vad fint alla har i sina trädgårdar och du likaså. Tur vi har vår kärlek till trädgård och växter.

    Grattis till vinnaren och ett stort tack för en fin utlottning.

    Kram

    SvaraRadera
  16. Hei,,,Så moro å vinne denne flotte boka da, nå ble jeg så glad.
    Du kan tro jeg gleder meg til å kose meg og lese i den.
    Tusen takk, jeg sender deg en mail.

    Det er veldig fin hage du har med blomster og fine plasser.
    Nydelige bilder.
    Marit.

    SvaraRadera
  17. Hej Gun,
    mycket kärlek finns det hos dig!
    Kram

    SvaraRadera
  18. Hei igjen.
    mail adressen ble ikke godtatt så jeg skriver den her.

    Marit Gåsland
    Strømveien 576
    3075 BERGER
    NORGE

    God helg og klem fra Marit.

    SvaraRadera
  19. Vilka härliga bilder från din vackra trädgård! Grattis till Marit som vunnit boken!
    Ha det gott!
    Christina

    SvaraRadera
  20. Ja visst är det så, så härligt och fint du har det i trädgården.
    Ha en skön helg
    Vivian

    SvaraRadera
  21. Underbara bilder och härlig tolkning...=)
    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  22. Så somriga foton du lagt upp av din vackra trädgård! Krolliljan är superfin och jag förstår precis din kärlek till den! Det är speciellt när man själv dragit upp och vårdat dem...som sina ungar!

    Det blir Kärlek!

    SvaraRadera
  23. Vad du har det vackert hemma i din trädgård! och vilka fina vita rosor du har fått av mannen din. :)

    Önskar dig en fin helg!
    Kramen
    Ina

    SvaraRadera
  24. Din trädgård ser så underbar ut! Vilka vackra vita rosor. Det är kärlek det!
    Ha en skön helg,
    Carina

    SvaraRadera
  25. Vad fin magnolia är det en Susan tro?
    Hur som helst jättetjusig.
    Tack för en trevlig utlottning o grattis till vinnaren.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  26. Hej! måste bara fråga dig är det en liten viol du har överst på din sida???
    den är ju så söt.(Som allt annat hos dig)
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  27. Underbara bilder!
    Mycket kärlek i bild och text.

    Grattis Marit till vinsten!
    Tack Gunborg för en fin utlottning.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  28. Vilken härlig trädgård ni har.
    Och så många fina växter.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  29. Underbara bilder från din vackra trädgård! Stort grattis till vinnaren och tack för en fin utlottning!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  30. Det var mycket kärlek och fina miljöer. Åh... sommarbilder.... ♥

    SvaraRadera
  31. Vilken mysig trädgård du har och den vita krolliljan ser verkligen exklusiv ut!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.