Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 25 februari 2013

Lite nytt.

Har köpt några fina krukor till fönstren och växterna inomhus.ICA hade tagit hem de här med vågig kant som jag fastanade för.Fatet sitter fast på krukan och så finns det hål i kanten så man inte behöver vara rädd för vatten som blir stående.Planterade om en Bladbegonia i en och sen satte jag min Gultrådsmakodes i den andra och i den tredje blev det en sort som jag aldrig kommer ihåg namnet på.Bladen ser ut som St paulia men blommorna är klockformade.Är mycket nöjd med hur det blev.
Den här Begonian har så vackra silvergrå blad.Blommorna är söta men jag odlarden för bladen.
Guldtrådsmakodes.Vilket vackert namn och det ser verkligen ut som gultrådar där i bladen.
Den har en blomknopp på gång nu såg jag.Men även där så är blomman ganska intetsägande.Bladen gör hela växten även här.
Vi har även idag haft ett underbart solig och fint väder.Så jag har suttit ute i vårt inglasade rum och fikat och slappat.

Kanske har ni också haft det fint hoppas det.

Vi hörs.

6 kommentarer:

  1. Jättefint blev det! Vilka bra krukor, både snygga och praktiska, undrar om man har såna här på Gotland också!?
    Låter skönt att sitta på altanen och njuta, själv har jag ägnat mig åt föredraget. Har skrivit ner allt jag ska prata om och håller på att välja ut - och redigera - bilderna jag ska använda. Har kommit till bild nr 30 av 102 - så de tlär ta en vecka till minst!

    SvaraRadera
  2. Japp det har varit fint även här idag.Sol o riktigt vackert med rimfrost på träden.Vad många fina krukväxter du har.Själv är jag dålig på inneväxter :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  3. Så snygga krukor, praktiskt när fatet sitter fast tycker ja. Många fina krukväxter har du också.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina krukor du köpt. Jag har inte sett dom i vår ICA-affär, men å andra sidan så har jag ju inte letat heller, haha.
    Helt underbara krukväxter har du. Hörde på radion igår att krukväxter är på väg bort från hemmen och att i de nya husen finns det inte ens en fönsterbräda! DET hoppas jag verkligen inte blir fallet. Vad skulle man göra utan blommor?
    Hoppas du har en fin dag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  5. Fina krukor, jag gillar vita krukor mest just nu. Krukväxterna har fina mönstrade blad. Ha det bra/carita

    SvaraRadera
  6. Hej.
    Jag tror att krukväxten med de saintpaulia-liknande bladen är en Chirita. Har också köpt en sådan på Ica.
    Ha det fint.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.