Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 8 februari 2013

Min favoritfärg.

Alltså det går ju inte att välja favoritfärg.Jag sitter här och sliter mitt hår i förtvivlan över att välja en färg.Så det kommer bli två.K.an inte bestämma mig för en.Förutom dessa två så poppar det upp bilder på den ena färgen efter den andra.Ja jisses dom gillar jag ju också.Men nu får det bli rosa och vitt som blir mitt slutliga val.
Den här är väl läckerMed dom svarta fläckarna i mitten Och så lite blått runt omkring.
Sen har vi dom fina pionvallmona.Den här är som en fluffig boll och den har vita fläckar .


Här får den vita Gräsfibblan visa varför jag gillar vita blommor så mycket.Den är ju så vacker med sin mörkt lila färg i mitten och så lite gult som syns på det undre lagret med blomblad.

Ja det blev min tolkning efter mycket grubbel .Vill ni se fler så gå in hos pilgrim med bloggen.

www.blandrosorochbladloss.blogspot.se


Nu har vi fått massor med ny snö här så våren försvann långt bakåt i tiden.
Hoppas ni har sluppit den.
Önskar er en skön helg.

36 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder! Här har vi också fått massor med snö och mera skall det bli tydligen:-(
    Hoppas du får en fin fredag trots vädret!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Så fint! Och du är inte ensam om att ha svårt att välja ... men vad man än väljer så blir det ju vackert.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  3. Visst kan det vara svårt att välja sin favvo bland alla härliga blom-och bladfärger.Vitt är dock ett inslag som man inte kan vara utan i trädgården. Den vita fibblan ser riktigt läcker ut. Är det en 'Bicolor'? /Anja

    SvaraRadera
  4. Jag skulle nog inte kunna välja färg. Det beror ju lite grann på vilket humör man är på just den dagen.....
    Dina rosa och vita är dock vansinnigt snygga och just precis nu, så är det helt klart därför dom färgerna som är bäst! *fniss*
    Här har också kommit massor av snö igen, så egentligen gillar jag inte vitt just idag förstås!!

    SvaraRadera
  5. Inte det lättaste att välja bland alla färger. Rosa och vita blommor skulle jag inte vilja vara utan. Jätte fin pionvallmo!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  6. Att välja favoritfärg bland blommor är inte lätt, men du visar verkligen några härliga färger här idag. Vallmon är helt fantastisk, var det sådana frön jag fick av dig, tro.
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  7. Så vacker din vita gräsfibbla är!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Bra val båda två och det är jättesvårt att välja EN favoritfärg i trädgården! /Anette

    SvaraRadera
  9. Smart att välja två färger!
    Fina bilder du visar. Vallmon är bara så snygg. Och gräsfibblan... Tänk så mycket fint det finns i våra trädgårdar!

    Hoppas du får en fin helg!
    Tamara

    SvaraRadera
  10. Så många vackra blommor du visar! Snyggt fotograferat också!
    Den där vita fibblan på sista bilder var en underskön sak. ;-)

    SvaraRadera
  11. Gillar ditt val av färger, rosa och vitt.
    Det är så svårt att bara välja en då man gillar dom alla :=)

    Fina växter och bilder!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  12. Vilka fina bilder och fina färgval. Visst var det svårt att välja ut endast en färg av så många. :)

    Önskar dig en fin helg!
    Kramen
    Ina

    SvaraRadera
  13. Inte slapp vi snön här, inte. Men med bilder som dina, på helt ljuvliga blommor, spelar det inte någon roll. Då kan jag sitta och värma mig med dem och strunta i allt det kalla, vita untanför fönstret.
    Kram och trevlig helg.
    Törnrosa

    SvaraRadera
  14. Gräsfibblan var ju sagolik! Köper man sånna i plantform eller sår man dem?

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  15. Gräsfibblan var ju sagolik! Köper man sånna i plantform eller sår man dem?

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  16. :-) Man får välja fler för svårt att bestämma en är det verkligen. Hade jag inte varit den som hittat på temat hade det nog blivit en eller två färger till. Rosa och vitt är så snyggt.
    Ha en härlig fredag och helg!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  17. Underbara rosa och vit... ytterligare en favorit färg och så vackra foton på skönheter...=)
    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  18. Fina bilder!! Det var svårt att välja, jag håller med:)).
    Trevlig helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  19. Alldeles för många val ibland :-) Jag tog den enkla vägen och valde en färg jag inte kan vara utan i trädgården ;-)Annars hade jag nog också haft svårt att välja. Ha en finfin helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  20. Trots att jag är heligheten själv, så lyckades jag bestämma mig om färgen rosa ;) men vita blommor är ju såå vackra också och ett måste i trädgården!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Veligheten skall det förstås vara ;) (mobilen ändrar ju själv)

      Radera
  21. Så mange vidundelige blomsterfavoritter! Gräsfibblan er nok til at hvitt må bli min neste favoritt. Den var aldeles nydelig. Har aldri sett den før.

    SvaraRadera
  22. Att välja en favorit färg är ganska svårt när man gillar så många men rosa är en väldigt vacker som dina blommor också.

    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  23. Riktigt svårt att välja , alla färger är ju fina.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  24. Vita blommor är något speciellt helt klart.
    En av mina favoriter också.

    Kram

    SvaraRadera
  25. Fuuuusk! Rosa och vitt är två färger! ;-) Fast jag håller med, det är omöjligt att välja en färg, och dina två val är läckra. Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  26. Gräsfibblan är ju jättefin! Mycket snö här också. Tyvärr...

    /Mia

    SvaraRadera
  27. Näe, vi har verkligen inte sluppit det vita eländet. Det ska tydligen komma 15 cm i norra sthlm under natten och sen ytterligare 5 på söndag och å går fick vi 15!!! Grrrr! Inte trevligt alls....
    Men trevligt är det att se dina vackra foton på vackra blommor och jag längar snart ihjäl mig!

    kram och ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  28. Fina bilder som väcker vårkänslor men här har vi fått massor med nysnö. Innan hade vi lite barmark under buskar och på sydsidan av huset, Ha en trevlig helg/CArita

    SvaraRadera
  29. Så fina val du gjort på dina favoritfärger!!
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  30. Fina närbilder på din blogg!

    SvaraRadera
  31. Så fina blommor du valt till din favvofärg.
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  32. Fina bilder på vackra blommor! Ja vitt och rosa är underbara färger i trädgården.
    Kram carina

    SvaraRadera
  33. Meget smukke billeder! ja det er bare så svært at vælge een enkelt favoritfarve!
    Ha en dejlig søndag.

    SvaraRadera
  34. Aha, fler som har svårt att välja! :) Fina val du gjorde i vart fall, gräsfibblan är jättesöt! Ha det gott! :) Mia

    SvaraRadera
  35. Ja, det var riktigt svårt att välja favoritfärg. Fina blommor du visar.

    Kram

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.