Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 9 februari 2013

Ny följare välkomnas med en vacker blomma.

Marcela hälsas välkommen som ny följare med några vackra blommor.Ock så kan jag ju passa på och visa några till av mina favoritfärger.Gillar de här mörka härliga färgerna jättemycket, men igår så blev det pastell.Det är ju dom jag är mäst förstjust i.Dom här vallmona blev så här fina från en påse med gratisfröer som kom i en tidning.Det var Pionvallmon men alla blev inte fyllda.Det kom upp många olika färger ur den påsen med frö.Och jag har sparat massor med frön så dom ska jag så även detta år.Sådde dom inne i februari och sedan satt jag ut dom i en stor kruka när tempen till lät.Dom fortsatte att skicka fram nya knoppar ganska länge.
Och så måste jag ta med den här blå färgen den är underbar i mina ögon.Och så är det ju en Aurikler köpt hos Ray.Miss Bluey.
Tror att det kommer att bli en av vinsterna i mitt lotteri senare i vår.Har delat den och fått ganska många nya plantor.

Sen vill jag tacka för alla härliga kommentarer som ni skrev på mitt förra inlägg.
Älskar  att läsa allt som ni skriver och jag försöker att svara på era frågor genom att gå till frågarens blogg och skriva svaret där.
Nu är det dags för Håkans Party vi kanske ses där.

Ha en fin helg.

5 kommentarer:

  1. Vilka vackra Vallmo du har!! det är en mycket trevlig blomma.
    Ha de bra
    Mariana

    SvaraRadera
  2. Jag har ju fått en påse med blandade pionvallmofrön - och dom bara MÅSTE jag sätta snart! Dina bilder är helt underbara!!
    Men...jag har en MYCKET VIKTIG sak att berätta för dig. Jag kommer att "låna" ditt namn på bloggen; TRÄDGÅRDSDRÖMMAR.
    Att jag gör det beror på att jag blivit ombedd av Studieförbundet att hålla ett föredrag/bildvisning på Hemse bibliotek i slutet på mars. Och det var den absolut bästa rubrik jag kunde komma på!
    När jag fick reda på att det skulle tryckas upp affischer så ville jag naturligtvis ha något riktigt lockande. Det är ju inte så kul att stå och prata inför bara 2 pers, utan man vill ju att det åtminstone ska komma minst ett tiotal!

    SvaraRadera
  3. En sån underbar blå ranunkel kan väl ingen motstå! Gissar att du kommer och få många till ditt eventuella lotteri.
    Gillar de skira men ändå tuffa vallmoblommorna.
    Kram från Törnrosa

    SvaraRadera
  4. Verkligen vackra färger på dina vallmo!

    Vinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  5. Underbara färger så här i allt det vintervita! Aurikeln är ljuvlig!
    Ha det gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.