Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 1 februari 2013

Om fyra månader.

Om fyra månader då är vi komna in i Maj.Och då hoppas jag att våren har varit så där ljuvligt mild .Och när jag öppnar dörren till växthuset då vill jag att det ser ut ungefär så här.Tomaterna på gång och alla frösådder står här nu för att växa till sig och snart få komma ut och vänja sig vid solen och ute tempen.
Här är det förra årets blommor och olika sallader som står på tillväxt.
Jordgubbsplantorna blommar för fullt.
Skulle tro att det även i år blir knökfullt innan det blir dags för ut plantering.Men det brukar gå bra.
Så här vill jag att det ska vara om fyra månader.
Vill ni se fler tolkningar så gå in hos Pilgrim och kolla på fler bloggar.
Önskar er en fin helg nu.Tyvärr så ska det ju bli kallt igen.
Men kanske vi får lite sol.
HA DET.

18 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag hoppade nästan högt när jag såg din växthusbild högst upp här på bloggen. Den är ju helt fantastisk. Vill så gärna sätta mig i den där stolen och njuta av vårljuset att det nästan svider lite i själen för att det är så långt kvar. Så fint du har det!

    I går kväll gick jag en promenad och det kändes nästan som vår i skymningen. Bara väntade på att koltrasten skulle börja sjunga. Åååååååååh vad jag längtar.

    Senaste inlägget är ju inte heller ett dugg fel. Så fint. Den där bevattningen ser väldigt fiffig ut. Var hittar man sådan?

    Hoppas du får en fin fredag!

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  2. Ibland kan jag sakna det växthus som fanns på förra stället. Idag blev det så, när jag tittade in i ditt och läste vad du skrivit.
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig tomatodling du har. Är det bevattningstunnor som du har bredvid?
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Åh, så bra att ha ett växthus! Så härligt det ser ut. Då får man ju vår och sommar tidigare.
    Ha en härlig helg,
    Carina

    SvaraRadera
  5. Åhh, så mysigt det är inne i ditt växthus.
    Tiden går fort vi kan snart sitta inne i växthuset och njuta av det vi odlar.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Förstår att det kan bli fullt i ett växthus... Nu har vi en härlig tid att se fram emot!

    SvaraRadera
  7. Så det växer hos dig! Och så inspirerande för mig att se hur det kan vara i ett växthus, i år blir ju första året som vi kan odla i eget växthus. Men det lär dröja innan jag är lika duktig!

    SvaraRadera
  8. En riktigt grön oas, och det är ju det vi längtar efter.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  9. vad härligt du har det i ditt växthus, där har ju våren redan kommit i alla fall en förkänning.
    Ha en gosig fredag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  10. Tänk så mycket härligt vi har att längta efter och se fram emot...=)
    Ha en skön helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera

  11. Riktigt längtar till våren och hoppas att den kommer tidigt i år. :)

    Önskar dig en fin helg!
    Kramar
    Ina

    SvaraRadera
  12. Så fint och välordnat du har i ditt växthus! Praktiskt med en så finurlig bevattningsanordning. Förstår att du längtar att sätta igång!/Kram Titti

    SvaraRadera
  13. Om fyra månader har äntligen stöket & böket i trädgårdar, växthus och balkonger kommit i gång. Hos dig ser det ut att vara ordning och reda.
    En fridefull fredag önskar EvaLinnea

    SvaraRadera
  14. Jag tycker också att det ser härligt ut! Om 4 månader...ja! Kan knappt vänta!
    Ha en underbar helg,Karla.

    SvaraRadera
  15. Jag längtar verkligen till växthustiden när jag ser dina bilder. Det är det bästa med sommaren. Ha en trevlig helg.
    /Liv

    SvaraRadera
  16. Ett eget växthus är bland det bästa som finns....nästan samma känsla som när man hade lekstuga som liten:-)
    Ha en skön helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  17. Du är ju rik! Så mycket roligt på gång i växthuset, jag blir alldeles sjuk efter ett växthus. Hoppas, hoppas att våren blir mild och att det blir en riktig dundersommar. :-)

    SvaraRadera
  18. Vi får verkligen hoppas att våren blir precis som vi vill,,,,,,full av njutning!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.