Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 6 februari 2013

Vårens budbärare.

En liten försmak av det som komma skall.Satt några krocuslökar i en kruka i höstas och nu har den första blomman slagit ut.Mycket trevligt att ha en lite blomma att se på inne.Ute snöar det för fullt.Inte lika roligt.

Har varit till vårdcentralen och lämnat prover idag.Har blivit kallad till läkare på måndag.Ska bli så skönt om jag kan få byta tabletterna mot diabetes och få några som inte vänder upp och ned på min stackars mage.Synd bara att nu får jag en ny läkare igen.Min gamla slutade för några år sedan .Hon var toppenbra.Sedan dess är det en ny varje år.

Hoppas ni har det bra och att ni slipper den här snön.
Vi hörs.

 

6 kommentarer:

  1. Massor med snö, även här. Men det känns hoppfullt och lite vårlikt då jag tittar in hos dig. En sån bra idé med krokus i kruka. Har bara haft tulpaner så. Bra tips.
    Hoppas du kommer att må bättre nu efter ditt läkarbesök och ev ny medicin.
    Kram och hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar bild du visar idag! Precis en sån man behöver se när snön vräker ner ute!
    Hoppas proverna är bra och att du får en bättre medicin på måndag!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Snö, snö, snö och snö. Tack för din fina vårbild, gör det lite lättare i snöyran.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Här är det full vinter och jag är så trött på den. Tack för den fina vårblomman. Man riktigt längtar nu...

    Ha det gott!
    Kraam
    Ina

    SvaraRadera
  5. Vilken fin vårhälsning.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Det är hopplöst med det här med nya läkare varje gång. Håller just på att tjafsa med vårdcentralen om min blodtrycksmedicin som är slut och som jag fått fel recept på. Är nu inne på 3:e dagen utan på grund av det, men än så länge går det bra (man kanske snart kan sluta ta den).

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.