Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 17 februari 2013

Vårens små plantor växer bra.

Här börjar det röra på sig fint.Chokladblomman som jag klippte ned och satt i källaren för att övervintra.Och så är det en annan vitblommande sommarblomma som också den har satt fart.Nu blev jag glad när Chokladblomman visade liv.Gick ofta till den krukan i  somras och sniffade in den härliga doften av choklad.Och så är ju färgen toppen.Den ska få lite ny gjord senare.
Salvia Rose och Salvia Lilac kommer fint.Har börjat toppa plantorna så dom ska bli stadiga och fylliga till utplanteringen
Det här är Pipört i mix.Så det blir lite blandade färger.Den är det dags att skola om nu.Blir nog ett jobb för eftermiddagen.
Salvia .Prakt salvia.St.Jons Fire.Blir orangeröd.Inte så hög.ca 25cm.Den ska toppas den med sedanSedan har jag en till Salvia som heter Salvia Lighthouse PURPLE. Plus att jag sparat den knallblå som har så himla fina blå blommor.Den står i källaren och ser ut att ha klarat vintern för den blommar fortfarande.
Har har vi Lejongap.Prinsess Yellow med rött öga.Toppar dom med.
Gissa om jag har letat efter den här krukan.Visste att den fanns i källaren men inte sjutton kunde jag se den hur jag en letade.Tills i förgår.Stod jag och väntade på att tvättmaskinen skulle stanna.DÄR mitt framför mina ögon på hyllan som jag letat på flera gånger där står den.Alltså ibland undrar jag hur det står till uppe i hjärnkontoret.Suck.Nu har jag i alla fall satt dom här roliga växterna som ser ut som små Tujor i bladen med vita toppar.Fast dom här vill ha det fuktigt hela tiden.
Har haft en rolig stund med att läsa era kommentaren på veckans tema Kärlek.
Vi var många som hade lika tolkning på ämnet.
Nu önskar jag er en fortsatt skön söndag.

9 kommentarer:

  1. Full fart i din källare ser jag - va roligt att det går så bra både med sådder och de som övervintrar!
    Ha en skön söndag!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Oj, oj, oj...så det växer hos dig. Du ger dina småplantor mycket kärlek för de trivs bra hos dig.
    Chokladblomman kommer jag ihåg från förra sommaren den var så otroligt fin.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder från din källare! Jag vet hur blind man kan bli ibland. Har nog ärvt det från min mamma, hehehe. Hemma från Åland trött men nöjd. Blev en lugn överresa med mysig hemresa i bubbelbad och lite spa. Idag ledig och även imorgon, skönt...... Ha en fin dag!
    Kram dottern!

    SvaraRadera
  4. Vad långt du kommit redan. Blir det ett Salvia år i år? Många sorter har du i alla fall. Kul att se när någon lyckas övervintra Chokladblomman. Vill gärna få råd.
    Ha en bra måndag
    Johanna

    SvaraRadera
  5. Ljuvliga bilder för mig som älskar frösådder :=)
    Trevligt att chokladblomman har överlevt. Har försökt några gånger utan att ha lyckats utan får köpa nya.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  6. Härligt att se hur det spirar och gror hos dig! En föraning om våren!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  7. Så härligt, behövdes i dag när det snöar och blåser nordan...får du med dig Marie på kundkvällarna, ha de, kram

    SvaraRadera
  8. Hei Gunsan
    Takk for den flotte boken som kom i posten i dag.
    Nå skal jeg hygge meg, klem fra Marit.

    SvaraRadera
  9. Oj så långt dina frösådder har kommit, jag tog in mina från kylan idag, dom som skall ha en kylperiod. Nu skall dom få lite värme och ljus så får jag se om dom gror.Ha det bra/Carita

    SvaraRadera

Om mig

Min bilder

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.