Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 12 mars 2013

Ännu en solig dag.

Oj så nöjd med mig själv jag är just nu.Min promenad är avklarad och igår fick jag se att dom har gjort nytta.Syns inte på vågen ännu,men provade ett par byxor som jag före jul inte kunde knäppa.Nu satt dom så fint.Så glad jag blev och så motiverad att fortsätt med dessa promenader.I går blev det ingen för jag började städa i växthuset och klippte ner alla vissna växter.En liten Lönn som stod i en korg med en del annat tog jag ner i källaren och planterade om i en egen kruka.Sen fick den vara kvar där nere.Jag sopade och plockade  i växth.. så det blev gott om plats att röra sig på.Och så varmt och skönt det blir nu på dagen när solen lyser.Blev bra motion av att bära runt på alla  krukor där.Var tvungen att hänga av mig tröjan.Snart snart så kommer jag att kunna starta upp .Jag brukar för det mästa vara i full fart i April med lite värme på om nätterna.
Så nu väntar jag på lite värme igen.

                             Nu ska jag snart få lite go mat.Sedan blir det nog en bok.Och sätter mig i solen i uterummet.
                                                 Ha en fin dag ni med.

5 kommentarer:

  1. Oj så det knakar och växer hos dig! Både inomhus och i växthuset. Snart, snart är det vår på riktigt!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så härligt det ser ut i ditt växthus.

    Jag får allt vänta till i slutet av april innan jag kan starta upp växthuset eller kanske in i maj månad för vi har så otroligt mycket snö ännu.
    Det töar inget för minus 6 grader och rejält blåsigt men som tröst så skiner solen.

    Ha det gott, jag njuter också av ledigheten.

    SvaraRadera
  3. Va härligt med massa plats i växthuset! Och även fast det är kallt ute så värms det fort upp nu när solen står lite högre på himmelen.....och förhoppningsvis slipper vi snart dessa förb**** minusgrader också:-)
    Kram Nora

    SvaraRadera
  4. Promenader är bland det bästa som finns. Så bra motion och härligt att känna sig snygg i kläderna.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Ser sååå härligt ut i ditt växthus.
    Kan nästan ana den ljuva doften som finns där. :=)

    Ja, att promenera stärker både kropp och själ.

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.