Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 21 mars 2013

Bevis på min otålighet.

Ja här ser ni ett tydligt bevis på att jag som vanligt hade för bråttom med att så.Dom här Salvia plantorna skulle behöva planteras ute och det är väl två månader kvar innan det blir dags.Det är ju redan knopp i dom som snart kommer att slå ut.Har satt en del av dom i ett par stora krukor.Det gillade dom.

Den här sorten har inte kommit så långt att det blivit knopp ännu som tur är.

Ja jag får väl sätta ner en stol i källaren och sen sitta där och lukta på blommorna som tjuren Ferdinand samt låtsas att det är vår och lampan som lyser är solen.
Tog min promenad idag men fy så kallt det blåste.Och då såg jag hur mycket ny snö vi fått.

I morgon ska jag åka in till Nyköpings lasarett för att hämta det här årets gratis bröstprotes.Och på hemvägen blir det Apoteket för att få ut dom nya blodsocker provstickorna.
Ha en fin dag.
Vi ses.

4 kommentarer:

  1. Så himla tokigt det kan bli!
    Men de kommer säkert att klara sig och tills du kan plantera ut dem så får du göra som du skriver :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Wow vad det växer hos dig!! Så frodiga och fina, de trivs hos dig.
    Lycka till i morgon.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Mina chilifröplantor är pyttesmå fortfarande .....men dom har kommit upp vilket gläder mig oerhört!

    SvaraRadera
  4. Hmm is anyone else having problems with the
    pictures on this blog loading? I'm trying to find out if its a problem on my end or if it's the blog.
    Any feedback would be greatly appreciated.

    Also visit my web page ... software consultant Gauteng

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.