Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 15 mars 2013

Blommig fredag.Tema vatten.

Veckans tema är ju vatten.Har alltid bott nära havet så vatten har haft en stor plats i mitt och familjens liv.I många år tillbringade vi somrarna i båt till sjöss.Ungarna gillade det där så inte förren de blev tonåringar så började de inte vilja följa med.Men vi hade många fina stunder innan den tiden kom.
I trädgården har jag bara haft vatten i fågelbad och i någon balja.Hade planer på att skaffa en damm, men förut om åren var det ganska kraftigt sot nedfall från SSAB.Det hade varit svårt att hålla rent i en damm.Och nu när nedfallet har minskat jättemycket så orkar jag inte börja med något sånt stort projekt.
Nu för tiden när vi vill bada och ha det skönt så blir det Mälaren och sonens sommarhus som gäller.En bild därifrån när vi firade R-s 70 år.Vi sitter på den brygga som vi kallar för dansbryggan.Där har R gjort en badstege så det är lätt för oss gamlingar att komma ner i vattnet.En helt underbar plats som sonen gjort tillgänglig för oss och där vi har en liten sovstuga för oss själva.Dagarna tillbringar vi i stora huset eller på någon av bryggorna.Det finns nämligen flera stora bryggor och två båtar.
Ja det var min tolkning av veckans ämne.Vill du ser fler så gör ett besök hos
www.blandrosorochbladloss.blogspot.se

Ha en riktigt fin helg.
Vi hörs.
 

13 kommentarer:

  1. Så härligt det ser ut på bryggan. Förstår att ni stortrivs där.
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  2. Har man en egen "badbalja" som Mälaren behöver man ju ingen damm. Dessutom som ni får bo i en egen liten gäststuga där bland alla bryggor. Fin bild på er!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Åååhhh!Den sista bilden får mig tårögd av längtan till sommaren! Vilken härlig bild!/Anja

    SvaraRadera
  4. Så himla somrig bild från ert kalas. Längtar dit till vattenskvalp igen!!
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  5. Vilka fina gamla baljor du har. Härliga sommarbilder också, man kan inte tro att det blir så igen när det är bara minusgrader ute. Jag längtar efter våren. Ha det bra/Carita

    SvaraRadera
  6. Härligt att ha en smultronställe att åka till sådär! Ser härligt ut där på bryggan. Gillar dina baljor:-) /Anette

    SvaraRadera
  7. Det kan ju vara lika fint med små vattensamlingar också ! Vilket ljuvligt ställe ni fått tillgång till hos sonen, ser fantastiskt ut. Ha en fin helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  8. Vilken helt underbar samling "vattenblänkare" du har fotat. Ljuvligt med näckrosen i.
    Hej och kram från Törnrosa

    SvaraRadera
  9. Dansbrygga vid mälaren ser skönt ut.

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig brygga. Att sitta där det är riktig sommarkänsla det! Och en badstege - det hade jag också önskat mig, men ännuförra hösten försvann hela stora bryggan med århundradets storm, så nu behövs ingen badstege:(
    Paasa på och njut!

    SvaraRadera
  11. Solhatt på ser jag :-)
    Fina zinkgrejer med lite rostiga inslag jag gillart!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  12. Så härligt ni ser ut att ha det där på bryggan! Fin bild!
    Ha det bra,
    Carina

    SvaraRadera
  13. Allt har sin tid! Härliga minnen från åren till sjöss är alltid fina att bära med sig.
    En skön söndag önskar EvaLinnea

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.