Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 22 mars 2013

Drömmar kan slå in.

Oj oj så mycket jag har på önskelistan.Drömmar finns det gott om.Här kommer jag visa några som jag har fått förverkligade.
Den här fuskväggen som vi retade oss så mycket på .Det var en grå cementmur förut .Som det ramlade bort bitar av.Då fick jag se i en bok hur man kunde sätta upp fuskfönster.Och efter  ett samtal med R hur vi skulle kunna göra om muren kom vi fram till detta.Vi var tvungna att fråga grannen för muren är deras och står på tomtgränsen.Men det var inga problem.Ock förra året satt dom upp trä på sin sida och målade i samma färg som deras hus.

Det här är en dröm som jag hade länge innan den blev verklig.Förut hade vi ett litet växthus i glas som blåste sönder i en av de där stormarna som drabbade oss.och det här sparade jag ihop till själv.Hjälp med att sätta upp det fick jag av R.Har haft sådan glädje av detta växthus och dragit upp massor med växter där inne.Och så många goda tomater det blivit .

En sådan här rostig portal stod länge på min önskelista och när M och J sålde sitt hus fick jag frågan om jag ville ha den.Klart jag ville.Och nu står den där och pryder sin plats.



En riktigt blåsvart Iris var något som jag ville ha .Tror det här var det tredje försöket som äntligen lyckades.Den är svartare i verkligheten .Köpte på mässan de första gångerna och det blev inte rätt sort.

Och Julrosor.Mina älsklingsblommor.Den här är köpt på mässan och blev ju en som jag verkligen ville ha.Har ganska många som jag satte förra året som jag hoppas ska blomma i år.

Så här drömmer jag just nu att det snart snart ska kunna se ut .Längtar så mycket efter våren.

Så såg det ut förra året.Men det var då det.
Det här var min tolkning av veckans tema.
Vill ni se mer så gå in hos

www.blandrosorochbladloss.blogspot.se

Önskar er en skön helg.
Vi ses.
 

12 kommentarer:

  1. Underbara drömmar som har blivit sanna.Just nu drömmer jag också om att våren och värmen ska komma.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  2. En riktigt härlig dröm.

    Jag önskar och hoppas på att våren skall komma snart.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Hi hi, Det 'fusket' lurar verkligen ögat, bra jobbat!
    Trevlig helg
    Luna

    SvaraRadera
  4. Fiffig lösning på en ful mur. Annars behöver ju inte en betongmur vara ful heller med mycket växter kring men den kanske var för tråkig. Och så fick vi bild på dig också! Speglarna är trevliga annars också, blir ju som man kikar i en annan trädgård där.
    Och den svarta irisen är dramatisk, de andra har du säkert glädje av också även om de inte blev som du trodde.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  5. Många härliga sanndrömmar!!
    Ha en fin helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Härligt att kunna förverklga sina drömmar, ni har fått till det fiffigt in till grannen!

    SvaraRadera
  7. Härliga drömmar och fina resultat! Muren är ju så vacker jämfört med en vanlig trist betongmur.

    Kram Mu

    SvaraRadera
  8. Härligt med drömmar som slår in! Fyndigt med den där fuskväggen. Jo, visst längtar man nästan ihjäl sig efter våren och den kommer, det är jag säker på! Fast inte vet jag när förstås ;-) Trevlig helg. /Anette

    SvaraRadera
  9. Drömmar slår in och nya kommer till, eller hur. Ser jätteskönt ut i ditt växthus!
    Ha en fin helg!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga drömmar du har och vilka härliga drömmar som har slagit in.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Jo,visst går drömmarna hos mig också åt vårtider.
    Ha det!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  12. Visst längtar vi till våren nu!!! Jag längtar också efter växthus lyckans du som har ett. Ha en fin fin söndag/Gela

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.