Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 4 mars 2013

Härlig födelsedag.

Vilken trevlig födelsedag jag fick.Det kom två oväntade gäster.Vårt äldsta barnbarn och hans flickvän som vi inte träffat förut.En underbart rar och söt tjej.Dom hade varit utomlands tre veckor och tagit dyklektioner och fått certifikat.Oj så bruna dom var.Som tur var så räckte maten och Sandra kunde äta det vi hade gjort i ordning.Hon är nämligen allergisk mot mycket.Hon fick läsa receptet så hon visste vad hon åt.Och det gick bra.
Jag fick en jättestor bukett med Tulpaner som jag delade upp i två vaser.Så nu har jag blommor i TV-rummet i vardagsrummet och i köket.Älskar när jag har så många buketter att ställa överallt.
Sonen ringde från Shanghai och grattade och hans fru från Stockholm.Och barnbarnen där skickade hälsningar på Facebook.Nu har Mikael bara en vecka kvar i Kina sen kommer han hem och ska ta en arbetsfritt år.Det är han värd han har jobbat så hårt och fått försaka familjelivet i många år nu.
Idag har jag gått min promenad på ca 45 minuter. I helgen blev det inte av att gå.
Hoppas ni har samma soliga och vackra väder som vi har.
Ha det fint.
Vi hörs.

5 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott.

    Vilka härliga vårliga tulpaner.

    Ha en fortsatt fin dag. Här snöar det.:o(

    SvaraRadera
  2. Du var värd varenda blombukett.
    Vi har haft soligt och fint hela dagen, men nu börjar det mulna på....

    SvaraRadera
  3. Grattis på födelsedagen! Låter som en underbar dag!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Det är härligt och gör en glad när familjemedlemmar som bor utomlands hör av sig. Oavsett födelsedag eller inte! Skönt att han kommer hem snart
    En av mina söner har flytt sverige och bor i Kanada! och nu var det 1,5 år sedan jag träffade honom och då endast i en vecka efter han varit iväg i 2 år... Tur att facebook finns :)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Stort GRATTIS i efterskott!
    Underbart med Tulpaner i stora mängder :=)

    Önskar dig en fin dag!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.