Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 11 mars 2013

Hjälp nu är det redan fullt.

Jaha jag har gjort det igen.Sått förmånga blommor.Nu så måste det snart bli väder så man kan börja bära ut lite i växthuset.För när jag skolar ut dom som grott så kommer det att vara knökfullt.Tomaterna är omskolade och står nu på tillväxt.Sen har jag Tofsviva,Kniplingeblomster,Lejongap Apleblossum,Praktportlak två sorter.Dom börjar snart vara så stora så dom måste få egna krukor.

På den här bänken finns det lite plats kvar.

Men här är det ganska fullt.
Den blå Salvian den bara blommar på.Chokladblomman har fått ny jord och har börjat få redig fart.

Den svarta Violen har också fått större kruka och ny jord.Tackar för det med massor med blommor.
Här är Chokladblomman.
Fast det är ju väldigt roligt det här med att försöka knöla in så mycket det bara går.
Och kanske jag kommer ihåg nästa år hur fullt det blev.Fniss.Fast känner jag mig själv rätt så är det glömt.För sån är jag.
Tror det finns fler än jag som gör lika dant varje vår.
Vet inte om det blir någon promenad idag för det är ganska kallt.Får väl göra något inne .Har ju gåband och steppmaskinså jag kan ju välja.

Ha nu en fin dag.
Vi ses.
 

9 kommentarer:

  1. Hahaha, jag tror inte att du kommer ihåg detta till nästa år inte :-) Så fint din salvia blommar - den blå färgen är oslagbar.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Wow, vad det växer hos dig!! Jag blir så glad av dina bilder:)). Själv har jag inte kommit i gång med sådderna ännu.
    Här har vi underbart väder idag! Kallt, men solen värmer riktigt bra:).
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Oj vilken start du har med dina växter! Alltid kul att titta in hos dig och bli inspirerad! Finas mammis

    SvaraRadera
  4. Och jag som aldrig får till någon sådd överhuvudtaget. Undrar om det beror på att jag vet var jag ska åka om jag inte hinner odla själv!!!

    Kram från dottern!

    SvaraRadera
  5. Vad ska man annars ha sin kära mor till.Klart du får komma och plocka till dig av mina sådder.Kram.

    SvaraRadera
  6. Hallå! Å vilka underbara bilder och vad sugen man blir på att odla små plantor. Ska bli kul att följa dig och alla växterna under våren. Karin

    SvaraRadera
  7. Haha, tror vi är många som håller på att få logistiska problem nu:-) Hos mig finns det fortfarande plats, men när allt har skolats om kommer det bli kaos.....
    Men visst är det skönt ändå med massa grönska i källaren? En skön tröst när det är så kallt och eländigt ute!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Jag känner igen det där med trängsel bland krukorna och på alla hyllor. Nu går det inte att placera ut något heller, det är extra besvärligt men kul är det ändå. Ha det bra/Carita

    SvaraRadera
  9. Samma hos mig! Vi bär frösådder mellan garaget och vinterträdgården beroende å¨vilket stadie de är i... Vissa åker in och ut i kylskåpet!

    Och inte kunde jag låta bli att handla växter på mässan i helgen heller! Det blev 3 pelargoner, 5 fuchsier, en magolia och ett stort citronträd.... Hur ska allt få plats?

    Kram

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.