Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 13 mars 2013

Att rädda växter.

I somras då det var så regnigt hade mördarsniglarna kalas i trädgården.Fick en dag se att Bergvallmons planta var nästan helt uppäten.Så det blev en snabb räddnings manöver för att den skulle överleva.En kruka blev den nya platsen för den och krukan hamnade på en hylla i lite halvskugga.Nu står den i uterummet och kommer så fint.Tänk att det kan bli så vackra blommor av de här håriga bladen senare i sommar.
Jag hade flera stycken stora och fina plantor på olika ställen innan den stora invasionen av sniglar började.
I år kommer jag att ha den kvar i kruka och testa med koppartejp runt kanten för att se om det hjälper.
Se så fint den blommade året före sniglarnas ankomst
Så vill jag hälsa en ny följare välkommen med den här bilden.
Blir så glad för varje som vill följa det jag skriver och visar bilder på.
Lika spännande varje gång jag skrivit ett nytt inlägg att se om det kommit några kommentarer.
Men något som inte gör mig glad är att det SNÖAR.Vad är detta jag har inte beställt det här.
Fy attan så sur jag blir.

Men nu önskar jag er en skön snöfri kväll.

Vi ses.

4 kommentarer:

  1. Meeeen va trist!!! Hoppas den lilla vallmon tar sig igen. Den blomningen vill man ju inte vara utan.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det har tom snöat nere i södra småland idag. Och kallt som bara den är det. VAR ÄR VÅREN!!!!!!!!!
    Den blå bergvallmon är så fin, jag har den i min trädgård.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Blå bergsvallmo är värd att räddas för den är så fin då den blommar.Jag kung Bore håller sitt grepp hårt i år, tyvärr.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  4. Så vackra bilder!! Mycket bättre än utsikten genom fönstret just nu.VAd vi är trötta på den här snön nu! MIn trädgård har den fördelen att det inte finns några mördarsniglar här. Å andra sidan är det inte mycket annat heller som trivs i sanden, torkan och blåsten.
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.