Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



lördag 23 mars 2013

Lite vackert att se på.

Vita Ranunkel kunde jag bara inte motstå.Går alltid fram till blomsteraffärens skyltfönster för att se om  dom fått hem något nytt och vackert som jag vill ha.Och ofta har dom det.Den här gången kunde jag gå därifrån med bara den här och en vacker kruka att sätta den i. fast det fanns flera andra växter som gärna fått följa med hem.Men det är lite dåligt med plats i fönstren just nu.


Den här kom på posten från Min lilla trädgård.Har gått med i en månadsklubb där så dom skickar ett par växter en gång i månaden. Ananas Champaca.Den har massor med sidoskott.Det var även med en rotknöl till  Klänglilja.Den står nu mörkt och svalt i källaren tills det kommer upp ett skott.Då får den komma upp i ljuset.

Blomman på Guldtrådsmakodes.

Ännu en växt som var med den här månaden.Juvelblomma-Guzmania Diana.Tur att dom hade klarat transporten nu när det är så kallt på nätterna.

Guldtrådsmakodes.Knoppar.
Har varit ner i källaren och planterat om en del plantor som börjat bli stora.Kom på vad jag kan använda och sätta Salvia plantor och Lejongap i.Har stora svarta plasthinkar med vatten magasin i botten.Kan sätta ut dom i rabatterna som dom är sedan,då kan växterna runt om dölja den fula hinken.Sen har jag två zinkhinkar dom går ju också bra att plantera i.Det löser sig allt med plats .För snart måste det bli så att växthuset går att starta upp.Jag lever så att säga på hoppet.En del kan ju få stå i uterummet.

 Nu jag önskar er en skön helg.
Vi ses.

4 kommentarer:

  1. wunderschöne blumen!!! vor allen dingen die ranunkeln gefallen mir!!! alles liebe von angie aus deutschland

    SvaraRadera
  2. Älskar också ranunkel! I år har jag satt egna knölar, ska bli spännande att se om det går bra. Annars har även jag en fin vit inomhus i mitt fönster just nu. Mycket roligare att se på den än på det vita utanför fönstret...

    SvaraRadera
  3. Åååhhh...jag njuuuter...älskar vita ranunkler!!!
    Önskar dig en skön helg!

    SvaraRadera
  4. Nu har jag tittat tillbaka på dina bilder och drömt mig framåt till sommaren. Men ute faller snön, vilket är ovanligt på Öland i slutet av mars och det lär dröja några veckor till innan jag kan flytta ut allt till växthuset.
    Trevlig helg till dig!
    Kerstin

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.