Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 24 mars 2013

En fin söndag.

Måste bara visa mina Salviplantor som nu har nästa utslagna blommor.Förutom de här två sorterna som jag visar nu så är det två till som har knoppar.En mörkt lila och en orangeröd.Den här rosa ser ut att bli väldigt söt i färgen

Den här blir mörkare en vad som visas på fröpåsen men det kan ju ändra sig sedan när dom kommer ut i ett annat ljus.Det skulle bli en ljust blå ton.Men nu ser den ut att bli mörkblå.Fast det gör inget gillar den färgen med.





Detta är en övervintrande sommar blomma som jag inte har något namn på.Den satt tillsammans med Chokladblomman,men när jag planterade om den så delade jag på blommorna och dom fick var sin kruka

Dags att skola om mina Pionvallmon.Var bra gro barhet på fröna som jag sparade.
Och med dom här bilderna vill jag hälsa Randi hjärtligt välkommen som ny följare.



Har varit en vacker söndag med ganska mycket sol.Blev middag i uterummet.Nu blir det så varmt där att vi måste öppna ut ibland.Lika i växthuset.I morgon måste jag montera upp kolvarna till fönsteröppnarna så det kommer in lite frisk luft där med.
Hoppas ni med haft en skön helg.

Vi ses.
 

3 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter att sitta i uterummet och äta och till och med öppna fönstren. Lyckliga du!!
    Njut i veckan med
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Tak for billeder.
    Ha´ en god dag.

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder på välmående plantor från frösådderna.

    Uterum och växthus låter som ljuv musik i mina öron.
    Här är det så kallt fortfarande så än får man vara inne :=)

    Trevlig påsk!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.