Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 6 mars 2013

Nu börjar det röra på sig i växthuset.

Eller vad säger ni om den här.Full med knoppar.Och vilken härligt mörkt lila färg dom har.
Det är en Aethionema oppositifolia .En stenpartiväxt som jag satte i en stor platt kruka med mycket grus.Och det verkar den trivas med.Inköpt förra året av Larz.
 
Jag sådde Kaskadvallmo förra året och dom plantorna fick stå på tillväxt i ett par stora krukor.Och nu ser dom så här lurviga och goa ut..hoppas de kommer att blomma i år.
Sen har jag två krukor med Kärleksört där inne.Den ena är röd och den andra blekt rosa.Båda har fina bladknoppar på väg upp.
Krollilja.Har åtta krukor med en lök i varje.Undrar om dom också kommer att blomma i år.
Och i en rabatt ute är Snödropparna på väg upp.Omgivna av skalen från fåglarnas Solrosfrön.Ovanför här står en stor buskros .Och där tycker dom om att sitta och äta sina frön.

Tog även en del kort i källaren men dom får vara till en annan dag.

Ha en fin onsdagskväll.

Vi ses.

2 kommentarer:

  1. Men så härligt att det spirar redan. Måste kännas underbart!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Så mycket kul och spännande du har. Roligt att få se.
    Kram från Törnrosa

    SvaraRadera

Om mig

Min bilder

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.