Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 20 mars 2013

Provar om det går.

Moderplantan till mitt lilla testprov.Det kommer nya knoppar igen .Trodde den hade blommat färdigt,men det hade den inte.
Har tagit två sticklingar av min Kamelia och satt i samma kruka.Jag använde rotningspulver som jag doppade dom i.Sen har jag en glaskruka över med hål i botten så det inte blir blött.Tror att det nog kommer ta ganska lång tid innan det bildas rötter.Om jag lyckas så kommer jag att ge bort dom till någon som är riktigt sugen på en rosa Kamelia.

Så här har det sett ut i två dagar här hos oss.I perioder är det vitt i luften så man knappt ser omgivningen.Bilden är tagen genom fönstret för att gå ut och fotografera är inte någon bra ide'.
Man blir lite deppig när det blir så här.Men någon gång ska väl våren komma fast den verkar vara långt bort ännu.
Hoppas ni får en bättre vecka.
Ha det.
 

3 kommentarer:

  1. Vad spännande med din kamelia. Ska verkligen bli kul att se om du lyckas.
    Nej, här yr det också. Är så glad att jag är ledig idag så jag slipper ut och köra i eländet, haha.
    Hoppas du har en fin dag - trots vädret!
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  2. Riktigt surt är det med den frånvarande våren! Oj, vad välkommen hon kommer att vara när hon dyker upp:)

    Kram och tack för de uppmuntrande kommentarerna

    SvaraRadera
  3. I really like what you guys tend to be up too. This kind of clever
    work and exposure! Keep up the good works guys I've added you guys to blogroll.

    Also visit my site ... website

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.