Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 1 mars 2013

Så här ser min trädgård ut idag

Ja här är det inte så mycket att se.Man kan ju jämföra med bilden överst.Trots mildväder nu i flera dagar (I onsdags plus 10 grader i skuggan)Så är det mycket snö kvar här hos oss.det blir inte så mycket vårkänslor när man blickar ut över de vita rabatterna.
Stjärnmagnolia väntar på att få slänga av täcket på sina knoppar,Men det är nog bäst att vänta ett tag till.
Även Azalean har stora knoppar
Det här är Rådjurens egen väg ner i trädgården.På nästa bild syns det hur den går rakt genom trädgården ner till hörnet på vår tom där går dom genom häcken in till grannen.
Här inne väntas det också på sol och varmare väder.Rosmarinen har klarat den kalla vinter så fint.Den verkar inte ha tagit någon skada.
Ska jag få till vårskänsla då får det bli en tur ner i källaren för där är det grönt och den ena lådan med sådder efter den andra visar upp små gröna blad.
Så blev min tolkning av fredagstemat.
Vill ni se fler så gör ett besök hos
www.blandrosorochbladloss.blogspot.se

Ha en fin helg.
Vi ses.

26 kommentarer:

  1. Så hyggelig å se knopper på plantene.
    Kjekt med drivhus, så heldig du er:)
    God helg!

    SvaraRadera
  2. Så roligt att se strukturen i trädgården, gillar de vintergröna pelarna. Riktigt snyggt.
    Ha en härlig fredag!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Lika "illa" som hos mig - med snön alltså! Fint du har det i ditt växthus. Trevlig helg. /Anette

    SvaraRadera
  4. Åh vad det knoppas hos dig! Och vilken fin rosmarin. Hoppas snön smälter fort.
    Ha en fin fredag och helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Så fin din rosmarin ser ut, jag har inte vågat mig in i växthuset på ett tag!
    Trevlig helg.
    Lotta

    SvaraRadera
  6. Tack för att jag fick titta in hos dig och för de underbara bilderna...=)
    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga hopp ingivande bilder på din trädgård.
    Jag höll andan då du visade bilder på rådjursstigen trodde att jag skulle få se något avbitet. :o)

    Här spirar det och gror i sådderna också, det är så spännande att kika varje dag.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  8. Oj vilken tur att de inte äter av din trädgård ,rådjuren.Vi har ju också en massa snö, och längtan efter grönt ute är stor.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  9. Fin trädgård. hoppas du får ha alla dina knoppar ifred.

    Kram Ing-Mari

    SvaraRadera
  10. Vitt, vitt, vitt är det här också. Hoppas det försvinner snart!
    Vilken underbar header du har på bloggen nu!
    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  11. Tänk att du har fått uppleva +10°! I år har vi för första året fått uppleva massor av hjortar i trädgården under nätterna trots höga staket. Vi har aldrig upplevt det förr. Men i år finns det hur många som helst här!!!
    Önskar dig en skön helg!

    SvaraRadera
  12. Nej du, utomhus är det inte så mycket vår ännu.... Men, den som väntar på nått gott.... =)
    Ser att du har Rosmarin där i växthuset... men då har du väl haft på lite värme?
    Ha det gott!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  13. Visst kan det var fint med snö, men nu är det inte utan att man börjar längta efter lite vår och värme, gröna gräsmattor och sina rabatter som ligger där gömda under allt vitt..
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  14. Vad fint det ser ut hos dig, inte lika mycket snö som här och jag tycker växthuset ser riktigt hemtrevligt ut! Har du ingen värme på alls där på vintern eller underhållsvärme? Ha en fin helg! :) Mia
    PS. Jag får en massa varningar från mitt antivirusprogram varje gång jag går in på din sida, det är något som blockeras, vet inte vad det är, men tänkte att du kanske vill veta det? DS.

    SvaraRadera
  15. det är inte alltid så roligt med rådjuren, jag har klarat mig än så länge, det var bara spår till trappen sen har den vänt och gått ut igen.Vilka stora knoppar magnolian har i alla fall.
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  16. Hej, igen, Gunsan! Nej, Norton tar ju inte allt, med Avast skriker det varje gång jag går in hos dig och det är något i sidoelementen, nu ser jag att det är räknaren som mitt program blockerat som skadlig. Tänkte nog mest du ville veta, för det skulle jag vilja om det hände hos mig! MVH Mia

    SvaraRadera
  17. Trädgården ser fin ut även i vinterskrud tycker jag. Men visst är det lite annat på sommaren ...
    Så fin rosmarinen är, har den varit i växthus utan värme hela vintern? Vi har också en del rådjur men inte en lika vältrampad stig av dem. De är söta men ska hållas till i skogen.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  18. Jag hoppas rådjuren tar en annan väg om några veckor, så du inte blir av med vårflorsknopparna. Om rosmarin klarar sig så bra i ouppvärmt växthus ska jag inte ta in min nästa gång. De bara torkar ihjäl i orangeriet :(

    SvaraRadera
  19. Oj, oj, oj. Längtar efter ett växthus så det nästan gör ont. Men rådjur har jag så jag klarar mig! :-)

    SvaraRadera
  20. Lyckliga du som kan fröjdas i ett växthus när det är så mycket snö utanför. Snart slår magnolian ut. Den är en av de absolut vackraste träden när den blommar.
    En skön helg önskar EvaLinnea

    SvaraRadera
  21. Så hyggelig med en tur i hagen din:)..og lurt med netting rundt buskene som rådyrene er glad i:)
    Dine overvintrede vekster ser flotte ut i veksthuset:)
    God helg:)

    SvaraRadera
  22. Tack för rundturen! Vi har också snö kvar, så än får man vänta lite på vårtecken i trädgården!
    Ha det gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  23. Så härligt att kunna starta våren i växthuset! Rådjur har jag i min trädgård också. Tur att man kan trösta sig med frösådder när det är kallt och bistert ute.
    Ha en fin helg,
    Carina

    SvaraRadera
  24. Mye rådyrspor hos deg!
    Ja, rosmarin har vi høstet hele vinteren her også.

    SvaraRadera
  25. Vilka begåvade rackare de är de där fyrbenta marodörerna!
    Har din rosmarin klarat sig i kallväxthus hela vintern? Det blir väl minus även i ditt växthus? /Anja

    SvaraRadera
  26. Vad härligt det ser ut ändå trots snön. Skulle vilja sitta i ditt växthus en stund.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.