Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 18 mars 2013

Saknar dom ibland.

En del dagar så saknar jag min pelargon period.Hade ju så många vackra men det blev så svårt att övervintra alla så jag gav upp. Dom blev så många att det blev svårt med vattningen när vi ville resa bort.Plus att allt det andra i trädgården också måste skötas Så nu är dom borta alla.Men när jag sitter och tittar genom gamla bilder då börjar det kännas lite ledsamt att jag inte hade plats med dom med i källaren.Men då skulle jag behövt ta även tvättstuga till förvaring plus att det då hade behövt köpa en växtbelysning till.Orken räckte inte till heller.Så nu får jag sitta och suckta över mina bilder och det duger det med. 
Sitter och väntar på samtal från diabetesköterskan.Och det verkar som om jag får vänta länge.
Ha det så bra.
Vi hörs.













17 kommentarer:

  1. Så fina pelargoner du hade, förstår att du saknar dem. Men man ska bra förvaring, hinna och orka med precis som du säger.
    Jag har ett gäng i garaget, men jag vet inte om jag planterar om dem, eller om de hamnar på komposten..
    Ha en fin start på veckan, och hoppas sköterskan ringer snart.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det roligt att samla på något. Men precis som du har jag oxå en förmåga att bli helgalen...och samlandet blir en belastning.

    Kanske du kan unna dig några av de du saknar mest? Bara för att 'få' ha några...

    /Lillianna

    SvaraRadera
  3. Man får se det som man har perioder i sitt liv då man gillar ena växten mer än andra och då kan man få lite nördighet på dem.har man varken plats eller ork för dem så finns det annat som kan få ens hjärta i brand.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  4. Måste vara rena rama sorgearbetet för dig - kunde du inte ha kvar de mest ovanliga ändå?/Anja

    SvaraRadera
  5. Måste vara rena rama sorgearbetet för dig - kunde du inte ha kvar de mest ovanliga ändå?/Anja

    SvaraRadera
  6. Förstår att du saknar dina fina Pelargoner! Hoppas att du får tid till diabetes-sköterskan snart, ibland måste man pyssla om sig själv lite också.
    Ha en bra vecka,
    Carina

    SvaraRadera
  7. Hej! Det var verkligen fina pelargoner... särskild nr 4 på bilden , den i gammaldags rosa.Jag tycker du gjorde rätt att sluta med pellisarna om det blev så mycket...jag tänker också ta det lite lugnare med trädgårdsarbetet iår, bara tanken gör mig lugnare, hälsan är ju viktigast av allt, pelargoner kan man köpa och ... ge bort dem, eller hur?Ha en bra dag,Karla.

    SvaraRadera
  8. Så många vackra pelargoner du hade! Men kunde du inte ha dragit ner på mängden och sparat några att njuta av...? Här har jag alltid pelargoner i några fönster inomhus, och vill gärna ha några pelargoner ute på sommaren också. Man behöver ju inte ta nya sticklingar och utöka hela tiden, utan nöja sig med några... (fast det kan vara svårt).

    Vårvinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  9. Så fina pelargoner du har haft, du får njuta av dina bilder i stället . Jag har också dragit ner på pelargoner på grund av vinterförvaring men jag har några kvar än. Ha det bra/Carita

    SvaraRadera
  10. Förstår att du saknar dom! Den jag föll pladask för var den där "rufsiga" saken - helt underbar!!

    SvaraRadera
  11. Oj vilken bedårande samling du hade! Jag förstår verkligen att du saknar den. Men jag förstår även att du inte kan ha kvar allt. Det är både plats- och tidskrävande. Jag känner lite oro över hur mina pelargoner kommer att klara av sen eftermiddag/kvällssol i min blivande lägenhet. Hoppas att de kommer att klara sig bra där. :)

    Kramen
    Ina

    SvaraRadera
  12. Håller fullkomligt med dig. Saknar också mina pelargoner emellanåt. Men vilken tur det är att man har foton som man kan titta på.
    Hoppas du har en fin kväll.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  13. Helt fantastiska pelargoner du har! Njuter av varje bild du visar! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  14. Tack för din kommentar. Nej, vi har inte fått någon snö idag....ännu. Håller tummarna för att vi slipper. Men det blåser isande kalla vindar.
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Åh, underbara pelargoner!!!!
    Man vill ha många.... men som sagt man måste ju få plats också... =)
    Kram Kram
    Sofia

    SvaraRadera
  16. Vilka fantastiskt fina pelargoner jag förstår att det blev tomt utan dem.
    Det är ju lite jobb med att övervintra dessa växter. Jag har ett antal och i regel så dör ett par bort varje år. Jag har inte så fina sorter om du hade.
    Vanliga röda och Mårbacka.
    Jag köper ett par nya sorter varje vår för men av någon anledning så klarar sig bara de äldsta sorterna.

    Ha det gott/Gunilla

    SvaraRadera
  17. Amazing! Its genuinely amazing paragraph, I have got much clear idea about
    from this piece of writing.

    Also visit my webpage - click here

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.