Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 26 mars 2013

Snart blir ni väl trötta på mig.och mina frösådder.

Den blev ju ljusblå.Knopparna är så mörka så jag trodde blomman med skulle bli det.

Och den ljusrosa blev verkligen ljus.Tycker färgen är så fin.

Idag så har jag skolat om en del plantor.Dom här Tofsvivorna satte jag så här.De är så små ännu.Men de såg ut att stanna i växten så jag tänkte att lite ny jord kanske får dom att piggna till.

Ett par lådor med Pionvallmo fick också egna krukor.Det är enfärgade rosa med vita fläckar.Och så en låda med blandade färger.

Passionsblomma.

Salvia  ST.Johns Fire..Knoppen visar vilken härlig orange färg den får.

I går så monterade R upp fönsteröppnarna i växthuset.Och jag satt ut alla mina Aurikler .De står på en värmematta och på natten lägger jag över odlingsväv som skydd.Dom hade klarat första natten bra.

Nu börjar knopparna öppna sig så sakta.

Riddarsporrar på väg upp.Ljusblå och en sort svart och vita.

Mer som fått fart i växthuset

En låda med Primeros och Praktportlak.Omskolade i dag.
Ja det var dagens rapport från källare och växthus.Rädd för att det kommer mer en annan dag.

Men nu ska jag gå ner och ta reda på en bok och slappa lite.
Ha det fint.

11 kommentarer:

  1. Vad härligt! Det var ett gäng vårpigga små raringar.

    Bild nr.8 i ditt inlägg blev jag kär i..Vad är det? Melmysig!

    Kram / Therése

    SvaraRadera
  2. Inte kan man väl tröttna på frösådder? Inte jag i alla fall:-) Va mycket fint du har sått och va fint det gror hos dig! Hoppas nu bara att vi snart kan få lite varmare nätter också så det kan bli vår någon gång!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag läser gärna om dina frösådder:)). Då jag inte kommer igång med mina egna är det perfekt att läsa och inspireras av andras.
    Ha en fin påskvecka.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Inte tröttnar vi på dina frösådder. Du har verkligen gröna fingrar och massor med fina växter i din trädgård.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Hello! This is my first comment here so I
    just wanted to give a quick shout out and tell you I truly enjoy reading your posts.
    Can you suggest any other blogs/websites/forums
    that go over the same topics? Thanks for your time!

    Here is my homepage: led lighting Pretoria

    SvaraRadera
  6. Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as
    though you relied on the video to make your point. You clearly know what youre talking about, why throw
    away your intelligence on just posting videos to your blog when
    you could be giving us something informative to read?

    Also visit my web site ... Luxury accomodation in Marrakech

    SvaraRadera
  7. Very nice post. I just stumbled upon your blog and wanted to
    say that I've truly enjoyed browsing your blog posts. After all I will be subscribing to your rss feed and I hope you write again soon!

    my weblog: {accounting services Gauteng

    SvaraRadera
  8. Its not my first time to pay a visit this web page, i am
    browsing this web page dailly and get nice
    facts from here all the time.

    Feel free to surf to my web page: marquee hire Gauteng

    SvaraRadera
  9. Nej, tröttna på växter - oavsett storlek - det kan man ju inte! Själv skulle jag skola om lite växter idag, men upptäckte att jorden stått i trädgårdsskrubben och är en isklump. Orkade inte ens bära in den.....men det fixade Rolle, så imorgon ska jag ägna mig åt alla fröplantor OCH dom 11 perenner jag fick hem igår!

    SvaraRadera
  10. Wonderful blog! Do you have any tips for aspiring writers?
    I'm hoping to start my own blog soon but I'm a little lost on everything.
    Would you advise starting with a free platform like Wordpress or go for a paid option?
    There are so many options out there that I'm totally overwhelmed .. Any tips? Appreciate it!

    Feel free to visit my site; CNC production

    SvaraRadera
  11. Try this.
    www.blogger.com

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.