Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 27 april 2013

Blev inte som jag hoppats.

Kommer ni håg att jag skrev om att det grott ett frö i lådan med Porslinsanemon.Det var allt något annat som var med bland dom fröerna.Tror det är en Vallmo av något slag.
Och så var jag lycklig att det grodde något i lådan med Hundtandslilja.Inte sjutton var det rätt där heller.Något ogräs som bara en dag vissnade ner och dog.Ja ja bättre lycka nästa gång tröstar jag mig med.

Chokladblomman trivs så bra nu ute i växthuset har slagit ut första blomman.Härligt.

Och Miss Bluey kommer bra.Delade den tidigare och har nu ganska många och alla verkar börja sätta knopp och vilja blomma.
Har rensat ute i en rabatt där jag satt ut ganska många Aurikler i höstas och de har överlevt den tuffa vinter.Ser ganska pigga ut.

Härlig färg det är på Salvian .
Har kämpat ett par timmar ute men så började stora svarta moln torna upp sej så då la jag av.Men nu ser jag att de visst går på sidan om oss.Tackar vi för.Men nu ska jag slappa resten av dagen.
Hoppas ni med har en skön helg.

2 kommentarer:

  1. Älskar vallmo i vilt tillstånd. HATAR dom i trädgården! Går ju inte att få bort, den tar makten över annan växtlighet totalt. Jag kämpar varje år med att få bort dom. Det är säkert en vallmo du har där! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Har du fått min adress nu då Gunsan? Har skickat igen nämligen.
    Kram Elzie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.