Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 12 april 2013

Blommig fredag.LYCKA.

Lycka. Det kan vara både lätt och svårt att beskriva vad som är lycka för mig.Kan ju vara så många saker som gör mig lycklig och glad.Men en säker sak är lyckan över vår familj.Barn och barnbarn.Där har det varit mest det bra som har dominerat.
En annan sak som gjorde mig lycklig det var när jag några dagar före jul kom hem från Mälarsjukhuset och den sista strålbehandlingen var gjord.Sen kom ju sonen med familj och firade tillsammans med oss.

Och på den här och följande bilder ser ni att odla det är en annan sak som gör mig mycket lycklig.Finns inte mycket som slår det.













En del år har det varit mer en fullt där inne.Jag har fått dra in magen för att kunna ta mig runt där.
När jag hålls där inne och vattnar och pysslar då glömmer jag eventuella förtretligheter.

Om ni vill se andra tolkningar så gör ett besök hos
www.blandrosorochbladloss.blogspot.se

Sen hjälps vi åt att hålla tummarna för att vi får varmt och sol på söndag
Glöm inte min utlottning
Ha en fin helg.

16 kommentarer:

  1. Vilken lycka med en sådan grönska.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Hej! Kan det vara möjligt...en sådan fin ordning och reda jag ser i detta växthus...och ja...lyckan är visst att ha en god familj och hälsan förstås som jag egentligen sätter på första plats, jag med! Ha en underbar fredag ...för våren är ju tillbaka, hos oss regnar det och det är första gången på otroligt många månader...overkligt! /Karla.

    SvaraRadera
  3. Måste vara helt underbart att ha ett växthus att mysa i, vilken lycka :-9
    Ha en härlig fredagskväll!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Så skönt att du har så mycket att vara lycklig över. Och vilken frodig grönska, blir lycklig bara av att se den.

    Önskar dig en fin helg!

    SvaraRadera
  5. Underbart härliga lyckliga bilder och beskrivning...=)
    Ha det toppen....!!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  6. Fina bilder och härlig lycka! :-)

    Trevlig helg!
    Kramen Ina

    SvaraRadera
  7. Visst är lyckan barn och barnbarn och att ha en god hälsa! Just nu är lycka för mej att datorn fungerar!!Hoppas att det blir så framöver!/Lila-Christina

    SvaraRadera
  8. Klart du ska vara glad över att din behandling är över! Hälsan är viktigt - det märker man nu när man själv börjat bli lite äldre:-) Härligt prunkande i ditt växthus. Snart är vi där igen..../kram Anette

    SvaraRadera
  9. Det du beskriver är det som gör en lycklig. När jag ser hur det gror och växer får jag en pirrande känsla i magen av lycka.
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  10. Önskar dig en lycklig helg med sol och värme.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  11. En grön lycka!! Sen har man ju också den röda lyckan som familjen ger.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  12. Ja du har så rätt! Så fint med allt som grönskar i växthuset. Ha det bra.

    SvaraRadera
  13. Ja, det er mye som bidrar til vår lykke! Å ale opp planter hører såvisst til det :-)
    Ha en fin helg :-)

    SvaraRadera
  14. Jag tror att man njuter mer av vardags-saker när man har varit svårt sjuk, iaf har det varit så i mitt fall. Det är underbart att få pyssla i växthuset och känna den där ljuvliga doften av liv och fuktig jord. Vad härligt frodigt du har i ditt fina växthus./ Kram Titti

    SvaraRadera
  15. Att få stoppa fingrarna i jorden, känna fukt och doft, det skapar lugn och ro.
    Att sedan ännu få se ett så fint grönskande resultat som på dina bilder - det är lycka det!

    SvaraRadera
  16. Det känns som om jag inte har bloggat ordentligt på evigheter, alltså hade jag missat din utlottning - men nu har jag lagt in en länk och kommenterat. Men...jag räknar faktiskt inte med att jag har en chans att vinna igen!
    Ditt växthus är verkligen fullt med massor av intresanta växter. Jag blir mer och mer sugen på ett växthus, men problemet är att det jag vill ha - där jag ska kunna odla bougainvilla och förvara mina "exoter" är så dyrt, så det lär väl aldrig bli något.
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.