Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 29 april 2013

Julrosornas tid är nu.



Vackrare kan det nästan inte bli.Den här Julrosen har allt tycker jag.Blir nästan lyrisk när jag tittar på bilden.

Och fler knoppar är det på väg så jag kommer kunna njuta av den länge.

Ganska många som börjat blomma nu.Och fler kommer.Dom är lite olika i starten.

Det här är en liten frösådd planta som har två blommor

Och en av mina mörkare som jag fått av grannfrun en gång för ganska många år sedan.Den är spridd lite här och där i mina rabatter.

Men idag har det inte varit uteväder.Svinkallt och blåsigt.Var ner på stan och köpte lite blomjord och krukor så jag kunde börja plantera om mina Aurikler.Postade även tre vinster som nu är på väg till vinnarna.Hoppas de klarar transporten bra.

Önskar det blev lite varmare så jag kan sätta ut alla krukor med Aurikler.Får väl täcka dom i värsta fall.Men ett tag till väntar jag.

Nej nu ska jag sätta mig med en bra bok en stund.Hoppas bara jag inte somnar känner mig lite trött och frusen.

Ha det fint. 

12 kommentarer:

  1. Jättefina julrosor i synnerhet den översta, prickiga, en riktig diva ser hon ut som. Våar julrosor ser bara ynkliga ut i år tycker jag.
    Ha en skön helg/Carita

    SvaraRadera
  2. Så läckra och den första är ju helt ljuvlig med sitt prickiga rysch och pysch.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara Julrosor, och då särskilt den första!
    Ha en skön kväll med boken!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej Gunsan!
    Sååå underbart med jul rosor!
    Trevlig Valborg!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  5. Nu blev jag knäsvag!
    Första bilden...Vilken ljuvlig liten skapelse.

    Vårkram / Therése

    SvaraRadera
  6. Som jag skrev i mitt inlägg; Jag vill ha fler julrosor! Och nu bara MÅSTE jag ha fler, dina är helt fantastiskt vackra!!
    Om jag dessutom sätter dom i murrabatten så ser man dom väldigt tydligt. Tror det skulle bli jättesnyggt.....

    SvaraRadera
  7. Hej Gunsan!
    Ser ljuvligt ut! Mina är också på G - en del mindre eller mer - men alla nyplanterade från hösten ser rätt anskrämliga ut just nu.
    Glad Valborg! /Anja

    SvaraRadera
  8. Så många olika superfina Julrosor du har.
    Kul att något vill blomma i den här kylan och usla vädret :=)

    Önskar dig lite mer värme så du kan grilla korv i kväll.

    Trevlig Valborgsmässoafton!

    SvaraRadera
  9. Vilka underbara julrosor du har!

    Tack för de fina auriklerna, de hade klarat postgången bra och såg pigga och kraftiga ut. Ser verkligen fram emot att se dem blomma! Tack än en gång!
    Ha en skön valborg!

    SvaraRadera
  10. Tusen tack för den fina vinsten. Hur bara gör jag nu med dom, hihi? Har aldrig haft den blomman tidigare.
    Ha en fin Valborg.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  11. Mina är bara i knoppstadiet :(

    den första var ursnygg! :)

    SvaraRadera
  12. Vad många läckra julrosor du har! Den första var ju helt ljuvlig:-)

    Ha det bra//Laila

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.