Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 15 april 2013

Månadens växtpaket

Alltid lika spännande när månadens paket kommer från Min lilla trädgård.Idag var det en riktigt ny bekantskap för mig.En Vaniljorkide'
Vanilla planifolia
Bladen är så fina lite svagt randige i olika gröna toner.
Även en vaniljstång hade dom skickat med.
Sen var det en Tuppkam med så härligt mörk röd färg.
Celosia argentea cristata.
Den kan jag sätta ut sedan i sommar på ett lugnt halvskuggigt ställe.
50st olika blomsterlökar fanns också i paketet + en söt liten blomspruta vilket passade bra då vaniljplantan vill ha en dusch varje dag.

Här syns namnen på de lökar som var med.
Acidanthera (Doftlilja)har jag odlat förut och den doftar verkligen otroligt gott.


Måste köpa ny jord så lökarna kan planteras.Kan ju sätta dom i kruka så länge.Doftliljan får nog stå i kruka hela tiden då kan jag flytta runt den så vi får glädje av doften hela tiden.
Kan berätta att här regnar det som bara den.Hoppas det inte blir 30 nya mm.Då blir det sjötomt igen.
Nu så önskar jag er en ny fin vecka.

7 kommentarer:

  1. Vilka härliga växter och lökar.
    Så spännande med växtpaket.
    Det kommer att blomma riktigt fint i din trädgård till sommaren.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  2. Härliga växter - vanilj är min favoritdoft och jag har t.o.m. en kroppsparfym som doftar ren vanilj!
    Det där med växthus blir inte lätt. vi var till Visby idag för jag vill gärna se huset i verkligheten. Men...det fanns inte en enda firma som hade några hemma!? visserligen kan man ju köpa "grisen i säcken" och det blir ju helt klart bättre än inget växthus alls, men det är liksom inte riktigt vår stil. Fast det är ju inte bråttom precis.....

    SvaraRadera
  3. Spännande och roligt med växtpaket, jag fick också ett idag från Odla.nu som jag nästan glömt att jag beställt. Ha en skön kväll/Carita

    SvaraRadera
  4. Vad är det för härliga paket du får?
    Jag vill med ha :D

    SvaraRadera
  5. Vad roligt med blomsterförsändelser på detta vis.

    SvaraRadera
  6. Har aldrig hört talat om såna växtpaket.... är det hemliga paket? Som Linas Matkasse fast med blommor? Kul idé....

    Om du ska skaffa miniväxthus så tipsar jag om dessa. Superenkla att sätta ihop och billiga...149:- på Jula , just nu!

    Ha det bäst!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Dags för ett mamsingbesök märker jag och spana in nykomlingar. Satsar på att kika förbi till helgen. Kram Mu

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.