Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



lördag 20 april 2013

Många vändor blir det.

Himmel vilket bärande det blir när det ska ut i växthuset från källaren.Armarna blir lite långa och trötta innan man är färdig.Men nu så är det inte mycket kvar där nere.Gick bara runt i växhuset och kände hur dom där vårkänslorna porlade genom kroppen.Men än så länge får jag inte plats med min sköna stol.Det får bli senare när det mästa är utplanterat.
Som ni ser tog jag ut det fina planteringsbordet som jag fått av M.Det har stått i uterummet i vinter.


Längst in i hörnet står Saltblomman somövervintrat i källaren.Den bara blommar och blommar.Den var verkligen tacksam.Till höger om den är det Chokladblomman och till höger om den växer de svart och vita Riddarsporrarna.


Myrtenträdet har fått sig en första klippning.Får nog lov att klippa den lite till.Den har växt sig så yvig.
I lådorna till höger är det Pionvallmon.Dom rosa med vita fläckar och sedan dom i blandade färger.




Här har jag sått Ringblomma.Har en till med en annan sort och två vindruvslådor där har jag sått en tredje sorts ringblommor.Så i år ska jag kunna ha blommor sent i höst.

Sen är Mandelhjärta varmt välkommen som ny följare.

I dag ska M och jag göra en utflykt till Viola på Vikbolandet .Och kanske det blir lite handlat.Hon har ju så mycket fina saker i sin butik.Älskar att åka på sånt här med min dotter.Hon är en sån go liten dam.
När jag var klar med allt bärande så hade jag fått Hannus nya bok I Lundens Skugga.Oj oj vilka bilder.Man känner planerna bara börja poppa upp i huvudet.Många sidor med intressant läsning.Den kan man tillbringa några timmar med.

Men nu får det vara bra med tissel och tassel återstår bara att önska er en fin vårhelg.

5 kommentarer:

  1. Va mycket fint du har i ditt växthus. Mycket kånkande och bärande blir det så här års ja, men det är skönt samtidigt - att äntligen få vara ute igen:-)
    Ha en fortsatt fin helg!

    SvaraRadera
  2. Så många underbara plantor du har som bara väntar på att få växa till sig :-) Underbart!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Så vansinnigt mycket med spännande plantor du har haft i källaren och nu har i växthuset! Jag förstår nu att det inte kan funka med växthus för mig, jag har ju ingen källare eller annat svalt rum att förvara dom i under vintern. Nej, jag får hålla mig till vanliga sommarblommor och bara ha några få enstaka exoter som jag kan övervintra i gästrummet!
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  4. Sååå mysiga bilder från ditt växthus.
    Ja, det blir fort fullt att man själv nästan inte får plats :=)

    Hannus nya bok är helt fantastik. Jag har ännu inte börjat läsa texten men är fullkomligt förälskad i boken bara genom att se bilderna :=)

    Önskar dig en fin söndag!

    SvaraRadera
  5. Vilket fantastiskt Myrtenträd du har! Det är mycket arbete med alla de där växterna, men det är bara bra tror jag. Man blir glad av växter.
    Kram Carina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.