Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 8 april 2013

Mer från källare och växthus.

Carl Philip har bråttom i år.Första blomman utslagen i källaren och många fler på gång.Min favoritros som jag odlar i kruka.
Sen har jag hållit på och lekt lite i växthuset.Måste bara vara där ute när solen skiner .Blir så varmt och skönt .Ser ni så mycket mossa det har bildats i kanalerna  på takskivorna.Tror jag ska prova att ta loss dom och spola ur allt skräp om det går.


Ute har Vårljungen töat fram och är redan full med knopp.

Så här långt har en till Salviasort  kommit.Satt några plantor i en kruka och tog upp dom och nu står dom på vår lilla veranda.

Passar bra där på det lilla bordet.
I går så planterade jag om mina tomatplantor i dom behållare som dom står i sedan hela sommaren.Har en vattentunna till och så kopplar man in behållarna med slang och en flottör så sköter sig bevattningen själv och plantorna suger bara upp det de vill ha .Blir en jämn och bra bevattning.
Ha nu en bra ny vecka.

5 kommentarer:

  1. Härligt att det spirar så fint! Jag har ju inte så mycket på gång ännu, men jag tog tomatfröer från några annorlunda tomater jag köpte, så dom tänkte jag så idag! Ute är marken hårdfrusen så det går inte att göra det minsta......Ha det så gott. /kram Anette

    SvaraRadera
  2. Vilken underbart vacker salvia!
    Så knubbig och fin, färgen är bedårande.

    Vårsolskram / Therése

    SvaraRadera
  3. Otroligt vacker salvia och blommande ros nu, fantastiskt! Jag har funderat på att köpa ett sånt bevattningssystem. Var har du skaffat ditt?
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Men oj, så mycket härligt vårigt du har! Och din salvia, sååå vacker. Vilken färg!
    Ha det bra i vår-väntan!
    Törnrosa

    SvaraRadera
  5. Så härligt med växthus! Och fint har du det ute. Den där kissekatten känner jag igen. Vi har en likadan på jobbet som vi fått efter en vårdtagare. Den ser så levande ut så många vill klappa den, haha.
    Ljuvlig ros. Så himla läcker färg.
    Ha en fin dag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.