Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 14 april 2013



Nu har det blivit fart på växtligheten.Här har en Kejsarkrona som jag satte i höstas tittat upp.Den har röda klockor.Satt två till på andra platser men dom har jag inta sett till ännu.Hoppas verkligen dom kommer.Den ena har brokiga blad.Bilden blev inte så bra men jag orkar inte gå ut och ta en ny.Har jobbat i växthuset och och så blev det en promenad på en timma idag.Känner mig lite duktig.

Jösses vad Fjärilsviolen blommar.
Ett par Krokusar har äntligen slagit ut.På ett annat ställe i trädgård har de förb....ade rådjuren varit framme och smaskat i sig knoppar och blad.Grrrrr.

Här är en del av det som jag pysslat med i växthuset.Alla Aurikler har fått plats på hyllorna .Där får de stå nu tills det är dags att sätta ut dom.

Mazetta stripe står på en hylla och ser så söt ut med sin enda blomma.

Och med den här fina blomman vill jag hälsa Ulrika och Rosor och Pioner välkomna som nya följare av bloggen.
Nu ska jag slappa resten av den här underbara dagen.
Läser nog klart en bok jag håller på med.
Ha en skön söndag.

7 kommentarer:

  1. Ja, rådjuren ställer verkligen till det ibland! Extra trist när de tar krokusarna som man har längtat efter att få se nu så länge!
    Ha en skön söndagkväll!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Fina auriklar du har, jag har några ute och sen köpte jag 5 st på mässan men har ingenn bild ännu. Ha en skön dag./Carita

    SvaraRadera
  3. Så snyggt uppradade krukorna står i ditt växthus. Nu gläds man åt allt som vaknar till liv. efter vintern
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hejsan Gunsan!
    Det ser ju alldeles underbart ut! Vilken fin samling auriklar damen har (vilket jag har redan förstått av tidigare inlägg)!
    Hos oss är det väldigt milt idag, regnar och blåser mycket kraftigt! Men regnet är välsignat!/Anja

    SvaraRadera
  5. Ja, rådjuren de kan allt ställa till det, här har jag sett dem smyga runt och kolla om det finns något gott att stoppa i munnen.
    Men, tyvärr här är det snö ännu och inget har kommit upp.
    Så fint du har det i växthuset.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  6. Tack för rådet om storleken på växthus! Jag hade tänkt ha ett växthus ihopbyggt med huset, alltså "växthus mot vägg" med ingång och liten trappa från huset. Men måste det vara så stort så blir det inget snyggt, hade tänkt mig runt 10 kvm. Jag är begränsad av lite husdetaljer.
    I och för sig kan jag lägga det på södergaveln (som är mot sydöst) men då får jag ingen ingång från huset. Vad rekommenderar du.....

    SvaraRadera
  7. Aurikeltokig tror jag ;D Tänk jag har inte en enda......Fast dom är fina, men jag har helt enkelt missat dom!
    Gott när det börjar spira ute nu. Kram Anette

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.