Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 9 april 2013

Nu kommer dom fram.

Den ena efter den andra dyker upp nu när snön drar sig tillbaka.Flera stycken Primula har klarat den tuffa vintern.Jag har flera sorter där som inte blommade förra året då det var små plantor som jag fick hem från Larz.Jag hade dom i krukor ända tills jag var klar med rabatten under Ormhasseln.Då på höstkanten grävde jag ned dom i kanten Hoppas alla som jag satt i den rabatten har klarat sig.


Å vad jag längtar till att nattempen ska bli mildare så jag vågar plocka bort alla döda blad och grenar och räfsa lite försiktigt.Vi hade -10 grader gångna natten.Alldeles för mycket.Den stackars gräsmatten ser hemsk ut.Och det är fullt med har och rådjurs lortar överallt.Och spåren efter rådjuren är djupa där de gått fram.Vi har även en del snömögel fläckvis.Men det går ju inta att räfsa ännu då det är så blött.

Och rabatten med alla Julrosorna är snart fri från snö den med.Fast där har det legat en stor driva så det går sakta.

Stora knoppar är det i en del.Hoppas nu att de flesta jag satt där kommer att blomma och visa vilka färger de har.

Även några Tulpaner har vågat sig upp

Ännu en växt som har klarat vintern bra.Italiensk Munkhätta.
Ni glömmer väl inte att ta lotter i mitt lotteri med Aurikler.

Ha det fint.

6 kommentarer:

  1. Den beskrivning du ger av din gräsmatta skulle kunna gälla min också.
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Var glad över att du ser gräsmattan - på vår baksida är det fortfarande bara en massa snö!

    SvaraRadera
  3. Jag har faktiskt klippt ner perenner och rensat lite där snön har försvunnit, det går inte att låta bli.Jag tar risken med kalla nätter och hoppas att det som spirar lite klarar sig. Ha det bra/Carita

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga bilder! Mina julrosor är fortfarande täckta av snö, men jag hoppas att de också har knoppar när de tittar fram så småningom.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Mysigt med vårblommorna! På söndag kommer våren till oss mamsingen, kram Mu

    SvaraRadera
  6. ÅÅ så härligt att det börjat spira hos dig!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.