Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 23 april 2013

Paket med växter.

Bästa som finns att få hem paket med nya växter till trädgården.Att öppna och se att alla har små groddar på väg upp.Den här primulan Elizabeth Killeiay är jag så nyfiken på att få se den blomma.Mörkröda fyllda blommor med vita kanter.Så himla läckert

Och så har jag köpt mig ett Fikonträd Ficus Carica.Så gott med färska fikon.Det lär väl inte bli några detta året .Den behöver allt växa till sig lite mer.

Och så äntligen har jag köpt ett vitt Löjtnantshjärta.
Dicentra spectabillis Alba.
Har den vanliga röd och vita men har varje år tänkt att nu ska det bli ett vitt så nu så har jag köpt ett.

Och i dessa två krukor har vi en Pion Paeonia Top Brass.Den är Ros/vit med en ljust gul Fluffig mitt som det är en rosa vit topp i.Så himla söt.
I den andra krukan har jag en Alstroeneria Lutea .Blomman är gul med röda stänk och ränder.Riktigt färgrann.

Så till den sista krukan där blev det en Astilbe Straussenfeder .Blommorna har ett hängande växtsett och går åt rosa lite Orange.Blir spännande att se den blomma framåt Juli, Augusti
Nu får dessa stå i växthuset och sättas ut sedan när de har växt till sig ordentligt.
Nu har man en del nya att se fram emot deras blomning.

Ha en skön dag.

11 kommentarer:

  1. Härligt paket! Var har du köp dem då??
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Astilben lät spännande! Ska bli kul att följa den genom sommaren.

    Vårkram / Therése

    SvaraRadera
  3. Rena rama julafton! Vilka härliga växter.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Tänk att man inte kan få för många växter, något konstigt är det trädgård, men man mår bra av det. Ha det bra/Carita

    SvaraRadera
  5. Det finns många förväntningar i dina krukor! en massa fina växter kommer det bli!
    Kram
    Mariana

    SvaraRadera
  6. Vilka fina inköp.
    Jag blir alltid så sugen på att köpa när jag ser något som jag inte har.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  7. Jaa, man kan verkligen se fram emot blomningen. Om man tittar på dem idag är det inte mycket för världen... Häftigt att det kan bli så vackert resultat!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Astilben var jätte fin :D

    SvaraRadera
  9. Har letat i flera timmar efter den här informationen! Tackar
    och bockar!

    Here is my blog post ... tatuering barn :: http://www.derazno.ir/ ::

    SvaraRadera
  10. I have read some just right stuff here. Definitely
    worth bookmarking for revisiting. I surprise how so much attempt
    you put to make such a great informative website.

    Feel free to surf to my webpage - gojibär näringsinnehåll

    SvaraRadera
  11. Skriver en rad i din gästbok, enkom för att tacka för en så finfin
    sida!

    My blog post jeans online

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.