Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 5 april 2013

Solen

Ja kära nån vad skulle vi göra om inte solen fanns.Den betyder ju allt.När hösten kommer och solen inte längre kommer upp över berget ovanför oss,det är den tid på året som jag tycker är värst.Då blir det mörkt och trist även inom mig själv.Så kommer våren och solen återvänder och lyser upp i trädgården snön smälter och det börjar grönska.Då blir det vår i min själ.
En varm och solig sommardag då man står där och ser ner mot grannens garage och solen spelar ner genom trädens löv verk då är det så vackert att det nästan gör ont.
  

Eller när man står vid planteringsbordet med solen gassande mot ryggen vattnar ock pysslar det är bara underbart.

Sådana här soliga varma dagar är det bästa som finns.Jag känner en enorm glädje över att bara ströva runt i trädgården från den ena rabatten till den andra.Så solen den betyder så mycket så det är svårt att beskriva allt.
Vill ni se andra tolkningar så gör ett besök hos
www.blandrosorochbladloss.blogspot.se
Det var allt för den här gången
Glöm inte min tävling.
Vi ses.

26 kommentarer:

  1. Jag håller verkligen med, vad skulle vi göra utan solen?
    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  2. Ja nu behöver vi verkligen sol och dess värme. Ljuset börjar ju tack och lov att återvända men värmen...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Mmm, visst längtar man till de där dagarna. Man vill bara vara ute :-)

    Ha en fin helg. /kram Anette

    SvaraRadera
  4. Så sant! Solen är ju livsviktig för allt levande men den påverkar verkligen humöret, allt känns så mycket ljusare bara solen skiner.
    Så vackert det är i din trädgård på sommaren, kan nästan känna den mjuka gräsmattan under bara fötter.
    Ha en fin solig helg!

    SvaraRadera
  5. Ja nu längtar vi ihärdigt efter lite mer värme. Solen och ljuset gör en glad!
    Ha det gott!/Maria

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig tolkning Gunsan! Visst är solen livet. Längtan är stor nu när vintern har varit såå lång. :)

    Kram på dig!
    Ina

    SvaraRadera
  7. Hoppas solen få lysa hos dig i helgen.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Solen är underbar, även om för mycket av den kan göra en massa skada! Men utan det skulle världen gå under!!

    SvaraRadera
  9. "Gassande sol i ryggen", ja gärna nu på en gång!
    /Anette

    SvaraRadera
  10. Underbar tolkning och härliga bilder...=)
    Ha en skön helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  11. Vilka härliga sommarbilder du visar:-) sol har vi haft denna vecka, snart kommer värmen också!

    Hoppas på en solig helg//Laila

    SvaraRadera
  12. Underbara bilder på en strålande och värmande sol!! Oj va jag fick längtan till sommaren nu.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  13. Fina bilder. Känslan är underbar att gå i trädgården en solig skön dag.
    Trevlig helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  14. Hurra för solen! =)
    Nu längtar jag också till soliga dagar i halvskugga, men för tillfället njuter jag av värsta solgasset!
    Ha det fint! /Caroline

    SvaraRadera
  15. Merhaba!Çiçekleriniz,bahçeniz çok güzel.Sizi izliyorum.http://sibelincicekleri.wordpress.com/

    SvaraRadera
  16. Supre sol-bilder fra hagen!...tenk nå sommeren og varmen er her...og alt er grønt..:))
    Ja..som du sier..hva skulle vi gjort uten solen...kilden til alt liv:))
    Ha en solrik helg:))

    SvaraRadera
  17. När solen skiner känner man hur livsandarna spritter i kroppen och man mår så himla bra.
    En skön helg önskar EvaLinnea

    SvaraRadera
  18. Länngtar efter sommar när jag tittar och njuter av dina bilder...

    SvaraRadera
  19. Jag njuter i fulla drag av dina bilder. Längtan blir så stor.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  20. Nu dröjer det inte länge tills vi känner den där värmen i ryggen! Ha en fin helg! Kristina

    SvaraRadera
  21. Hej Gunsan!
    Visst är det precis så som du beskriver, med ett undantag ur min synvinkel: Jag känner en otrolig sorg över några rariteter som inte klarar av kombinationen: 1,5 meter(!!!) tjäle och barfrost och gassande sol i fem veckor utan värme och med massor av blåst! Så ser det ut hos oss.
    Men, visst njuter även jag av solljuset!/Anja

    SvaraRadera
  22. Så härligt du har det i solen. Efter denna långa sommar,höst och vinter utan så mycket sol är det en välsignelse att den lyser så på oss nu.
    Ha en skön Helg
    Kram meta

    SvaraRadera
  23. Sol och värme behöver vi verkligen. Det ska bli så skönt när all snö har försvunnit och vi kan få njuta av alla blommor som vill upp.
    Ha en härlig helg!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  24. Vilken underbart lummig och fin trädgård du har!
    Ha en fin helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  25. Så vackert med alla träd! Önskar att vi gade plats för fler, eller ännu hellre att det fanns gamla träd med lite mossa på grenara – tycker att det är så vackert!

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  26. Hej!
    Grönt gräs och sommarsol ger mersmak och längtan över att det snart skall bli mildväder.
    Trevlig Helg!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.