Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 6 april 2013

Våren i växthus och uterum.

Nu har blommorna slagit ut helt på den är söta lilla växten.Från mörkt mörkt lila knoppar till dessa lite vitrosa blommor.Fantastiskt vackra.Och dom står i blom länge.Den här krukan har jag i växthuset hela vintern.Hade ju hoppats att tempen på natten skulle bli bättre för då hade den kunnat stå på altanen nu.Den vill ha full sol och stenparti om den planteras i rabatt.Jag har försökt att ordna det i krukan och den verkar ju trivas.Har köpt den av Larz.
Så min allra sötaste viol.Fjärilsviol.Den står nu på fönsterbrädan i uterummet.Tog in den från växthuset för ungefär en månad sedan.Och de här soliga fina dagarna har gjort att den fick en bra fart,så nu så börjar den blomma med dessa fräkniga blomblad.
Och så har jag lyckats få med Vitsippor när jag grävde upp en blomma som jag satt i en stor kruka.Det var ju mysigt för nu får jag njuta av Vitsippsblomning i två perioder.Inne och ute.

Måste passa på att hälsa tre nya följare välkomna.Gör mig glad.

Nu tror jag att det är dags för lite party hos Håkan .

Ha en solig och skön helg.

5 kommentarer:

  1. Så härligt med vitsippor inomhus! Längtan är stor efter vita sippmattor i skogen.

    Ha en fortsatt fin helg!

    SvaraRadera
  2. Men så härligt med din blomsterprakt!

    SvaraRadera
  3. Lite trist med den här kala våren, när man inte kan ha några blommor utomhus. Festligt med den lilla vitsippan.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Älskar violen med fräknarna!:D

    SvaraRadera
  5. Så söt, det är ju helt ljuvligt nu när allt blommar.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.