Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 19 april 2013

Vårkänslor.

Ja nu har vårkänslorna fått fart.Har gått runt i trädgården och kollat på det som jag satt i höstas.Var rädd att det hade ruttnat för vi fick vansinnigt med regn och sen kallt på det innan snön kom som ett täcke.Men till min stora glädje så verkar det mesta ha klarat sig.Går det bara bra nu med de frostnätter som ska komma så kan man släppa loss vårglädjen  och bara njuta av att se det bli grönt och blomma i trädgården.Och växthuset är ju igång nu med tomat plantor som växer fint.Såg att det är knopp i nästa alla .Har ju satt till sonen också. Köpa mer vårblommor och göra fint på last-pallen som jag målade och satte hjul på.



Så där ja .
Äntligen går det att komma ut på internet.Nästan hela förmiddagen har det varit brutet så jag har ju inte kunnat lägga ut mitt inlägg.Men här kommer det nu.
Vita violer var så fint ett år när jag satt massor i en balja.
Såg i går att snart kommer mina blåsippor att blomma.Och alla olika vitsippor som jag planterade kommer upp nu med en väldig fart.Underbart.
Och vill ni se mer om vårkänslor så gör ett besök hos
www.blandrosorochbladloss.blogspot.se

Hoppas att vi får en solig och fin helg så man kan göra lite fint i någon rabatt.
Ha en fin helg.

 

16 kommentarer:

  1. OOOOOOOOOOO så fint.
    Jag längtar till det börjar synas i rabatterna hos mig också.
    Nu måste jag köpa violer när jag ser dina fina.

    Ha en riktigt härlig helg
    Vårkram

    SvaraRadera
  2. De vita penseerna var ju helt underbara! Snyggt med småblom i massor :)

    SvaraRadera
  3. Vilken maffig, vacker plantering med de vita penséerna! Blir lite avundsjuk på den lilla harpalten som får gömma sig bland dem.
    Jag har också haft lite knackig kontakt med nätet men just nu verkar det fungera. Det är verkligen irriterande.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  4. Plantene er heldigvis ofte tøffere enn vi tror!
    God, vårlig helg :-)

    SvaraRadera
  5. Gillar också den maffiga planteringen av vita penséer, och visst blir man glad av alla små blommor som kommer nu!
    Vårkram

    SvaraRadera
  6. Kom precis in efter 2,5 timmes hårdkörning i trädgården. Nu orkar varken gubben eller jag mer - man har ju gjort lite inne också på morgonen. Så nu ska jag duscha och sen ska vi åka till Klintehamn och hämta ett postförskott samt handla mat till helgen. Men först måste jag sitta ett tag och vila ryggen.....
    I helgen hoppas jag att vi kommer iväg till Jonas i När och handla fler penséer. Jag gillar dom som du vet!

    SvaraRadera
  7. Så långt våren har kommit hos dig Gunsan! Inte undra på att vårkänslorna tar vid:)))!/Anja

    SvaraRadera
  8. Mmmm, det är härligt nu! Fint med alla julrosor. Mina är bara knoppar ännu, men snart så.
    Fy, vilken otur att avloppet gick sönder när ni var borta! Vi (maken)var lite orolig att något "vuxit" in i rören, men jag har ju inget sånt "stort" där.....Men när det var som värst häromkvällen så tröstade jag mig med att tänka att vi HAR i alla fall ett avlopp att rensa, tänk så många i världen som inte har det så! Ha en fin helg. /Anette

    SvaraRadera
  9. Så vakre vårtegn du har i din hage!

    SvaraRadera
  10. Så vackra bilder och det är en fantastisk tid just nu :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  11. Jag njuter både av våren och av ditt inlägg...underbara bilder...det är något särskilt med vita blommor...!!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  12. Gunsan,
    De vita violerna i den vita krukan var supersnyggt! Det kommer jag kopiera och sätta in i växthuset! Och en solig helg har vi framför oss så vårkänslorna kommer nog som ett brev på posten :)

    Kram

    SvaraRadera
  13. Vilken go´ liten kanin/hare som ligger och sträcker ut sig bland blommorna.
    Vårhälsningar från EvaLinnea

    SvaraRadera
  14. Hej Gunsan!
    Vackert med vita minipenseer! Underbart med penseer överhuvudtaget!
    I år har jag hittat en gulbrunlila sort som påminner om små lejonhuvuden.
    Ha det gott!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  15. Så fint det var med vit violer.Ja nu startat allt och vi får gå omkring och peta i jord igen:)
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  16. Vilka fina bilder och härliga vårkänslor hos dig! Ja nu blir det bråda dagar i trädgården.
    Ha det fint,
    Carina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.