Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 17 april 2013

Växthuset igång.

Så var det äntligen dags att sätta ut tomatplantorna .Känns så bra att äntligen ha kommit så långt.Tror inte jag har varit så sen något år.Vet att förra året startade jag redan i mars.
Men attan som det blåser idag.Tog en långpromenad tidigt och då började vinden öka lite när jag var på hemväg.Och sedan har det bara fortsatt att blåsa mer och mer.
Men nu blir det inte mer jobb idag för nu är jag trött.
Chokladblomman är full av knopp.Den fick flytta ut i v-huset den med idag.

Snödropparna trivs i det fina soliga vädret som vart idag.Så varmt och skönt trots vinden.

Och titta här en av dom nya jag köpte och satt förra året.En dubbel mörkt röd.mitt hjärta slog lite extra när jag fick se den idag.Såg att det var knopp i fler av de nya men den här var den som kommit längst.Tyvärr så har namnlappen fått fötter men tror att jag har bild och namn någon stans men orkar inte leta just nu.
Nu är det dags för lite frukt och en stunds vila.
I morgon ska jag fortsätt pyssla i växthuset.

Ha det fint alla.

Ps. Har en egen sol i landet.

5 kommentarer:

  1. Oj, vilka fina tomatplantor. Här står de fortfarande i pluggboxar. Skulle så gärna vilja köra direkt från pluggbox till slutplantering i år, men det kanske är att vara lite väl lat. Men jag ska försöka och se hur det går :)

    Tack för krya-hälsningen!

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  2. Härligt att få flytta in där!! jag har inte startat mitt växthus än och jag avvaktar nog ett tag till...du vet den där elräkningen:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar Julros!!!skulle kunna ha hur många som helst.
    Vilken tur du har som kan börja sätta ut växterna i växthuset!!
    Ha de bra
    Mariana

    SvaraRadera
  4. Skulle också behöva ha en sån där fin steghylla som du har, får flörta med maken så han bygger en till mej.
    Mariana

    SvaraRadera
  5. Vilken fin färg det var på julrosen!/Lila-Christina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.