Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 2 april 2013

Vilken underbar dag.

 


Äntligen känns det som vår i luften.Har i eftermiddag suttit en bra stund på altanen och solat.Fick lov att strippa lite för det blev så varmt i hörnet där jag satt.Alldeles vinstila.

På förmiddagen blev det en tur till blomsterlandet i Nyköping.Och som ni ser så kom jag hem med lite vackert som nu planterats i olika krukor.
Mini påskliljorna var billiga.Bara 10kr per kruka.Dom som jag valde ut har massor med knopp som kommer att slå ut senare.
Även en liten uppstammad vide som var så söt.Passade fint i hinken.
 

Härlig blå färg på Pensen

Hittade även två vivor med blå blommor.Ljuvliga .Snyggt i zink hinken.


Även den här och den på nästa bild har färger som jag gillar.
Nu har jag satt alla krukorna på trappan utanför uterummet.I kväll kommer jag att ta in dom dit.Där blir ju kallt även där men inte som om de skulle stå ute.
Känner mig mycket nöjd med den här dagen.
Hoppas ni med har haft en fin dag.
Vi ses.

8 kommentarer:

  1. Så deilig vårdag du har da og så nydelige stemor-blomster.
    Jeg kan sitte ute i solen her men jeg må vente en stund til jeg kan pynte med blomster ute.
    Flotte bilder, kos deg i vårsolen.

    SvaraRadera
  2. Åh så underbart, jag bara älskar penséer! Inte BARA för att dom är tidigast, dom är så vansinnigt söta också!!
    Själva har vi varit till Visby för att inhandla lite trävirke till mina. Ska visa det hela när det är klart och monterat.....

    SvaraRadera
  3. Helt ljuvliga bilder :-) Vår, äntligen!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. När värmen kommer känns det så roligt att få plantera lite vårblommor.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Så fint och vårlikt det är hos dig, härliga vårplanteringar! Här har jag inte köpt några penséer än, men snart!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder!! Mer vår vill vi har:)

    SvaraRadera
  7. Åh, de där vivorna var ju hur söta som helst!! Videträdet också. Förresten så var allt jättefint :-) En härlig tid vi har framför oss. kram Anette

    SvaraRadera
  8. ÅÅ så fint du har i krukorna, riktig vårglädje!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.