Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 2 maj 2013

Började städa en rabatt efter maten idag.Men det jag lade i skottkärran blåste tillbaka ner i rabatten,så jag gav upp.Hade varit en så bra dag att få göra snyggt men detta förbaskade blåsande satte p för den tanken.
Då kom jag på att jag kunde ju göra i ordning vid min planteringsbänk istället.Så ner i källaren och plockade bort det som stod på den här plåtbänken.Och så upp för trappen med den .Väger nästan ingenting.
Sen tog jag vattenslangen och spolade av damm och jord och därefter torkade jag den torr och fin.
Efter det var det bara att börja pynta och plocka på det som jag ville ha på den.Måste säga att det blev inte så tokigt



Storleken på bänken var som gjord för platsen jag ville ha den på.En annan dag ska jag städa på den andra planteringsbordet och göra snyggt på hyllorna.Och i morgon hoppas jag att vinden är lite lugnare så jag kan fortsätta ute så det blir klart någon gång.

Ha en skön kväll.

6 kommentarer:

  1. Så fint och mysigt du har fixat runt din arbetsplats.
    Hoppas det blåser mindre i morgon så du kan fortsätta rensingen av rabatterna.
    Själv hoppas jag på att det inte snöar här igen :=)

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Ibland bara stämmer det!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att du kunde fixa med något annat viktigt:) Blev verkligen fint!
    Trevlig trädgårdshelg!

    SvaraRadera
  4. Denna förbaskade blåst är väldigt tröttsam och framförallt kall!
    Men nu verkar det som om den riktiga värmen kommer och trädgården kommer att explodera :)

    Fin arbetsplats fixade du ändå!

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig arbetshörna - fick lite idéer (som vanligt) men ska lugna mig lite med dom!
    Vi har haft det lugnt och riktigt varmt (på dagarna) och det ska fortsätta så hela helgen. Alltså har jag sagt till min gubbe att nu ska alla möbler ut till stora altanen och så måste han tvätta av den lilla så han kan lasera. Men...han har en viss förmåga att hitta på annat han ska göra hela tiden! För det finns ju hur mycket som helst att göra. Själv ska jag plantera en buske som stått nu en månad, hittar ingen riktig bra plats åt den. Men nu tror jag att jag KANSKE har kommit på exakt var.....ska ut och titta så fort det blivit varmare.
    Vi hade -2 grader inatt, så jag har kånkat ut dom växter jag kånkade in i går kväll: Inte kul.....
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  6. Vilken bra arbetsplats! Det är bra med reella arbetsbänkar!
    Har en underbar helg!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.