Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



lördag 18 maj 2013

Bra kombination.

Titta så fint det är med Primulan och Löjnantshjärtat.Och bakom syns dom gul/vita Irisarna.

De två första blommorna på Irisen.Nu har jag försökt hitta namnlappen men som vanligt har jag slarvat bort den.Blir så trött på mig själv.


Den här Rosenauriklern verkar trivas i mina rabatter.Alla har överlevt den här vintern,och det är bra gjort för plantorna var inte så stora när jag satt ut dom på sensommaren.
Om ni undrar varför jag har små krukor satta på pinnar lite här och där så är dom preparerade med blodmjöl och amoniak en blandning som Rådjuren avskyr.
Imorse hade vi riktigt varmt och skönt men så mitt på dagen började det mörkna och åskan mullrade kom några stänk men det blev inte vått.Nu skulle det har varit bra med lite regn
tempn skönk ner till 12-13grader.Nu ljusnar det igen och såg att tempem stigit lite.
Nu önskar jag er en skön Pingsthelg.

2 kommentarer:

  1. Va smart att använda krukor istället för oasis som rådjursskrämma. Bra mycket snyggare dessutom!
    Ha en fortsatt fin helg!
    Kram!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.