Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 19 maj 2013

Det blev som jag trodde.

Bladen böjer sej så det blir som en liten korg .Påminner lite om en Krollilja.Gillas.

Vitt Fänriksrikshjärta

Det  här är köpt som en Texas Flame men det blev bara färgerna som stämmer.Den skulle vara lite fransig och krusidullig.Lite som en Papegojtulpan.Men vacker är den.

Polkagristulpan kallar jag den här.

Satte dom här för många år sedan och fortfarande kommer det upp en del varje år.
Den här blev inte som den är köpt som heller.Den heter Weber's Parrot.Den saknar den rosa färgen .

Carnaval de Nice.Pionblommande Tulpan.
När jag gick runt och fotade idag så hade jag ljuv musik att lyssna på nämligen en näktergal som hade en fin sångstund.
Sen har jag haft besök i trädgården idag av en grannes vuxna dotter som är hemma på besök en vecka.Hon vill se vår trädgård så jag visade henne runt och berättade så gott jag kunde om växterna som jag har satt.
Undrar om det kommer något regn idag .Himlen är så mörk ibland men ännu har det inte vart några droppar uppifrån.Skulle behöva komma för det börjar bli torrt nu.


Hoppas ni har haft en fin Pingsthelg.

5 kommentarer:

  1. Så mycket som blommar hos dig!
    Ha en fin pingst!

    SvaraRadera
  2. Va kul med besök i trädgården av någon som delar ens intresse!
    Härliga tulpaner du har visar idag!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jaa, det har regnat.... i exakt 3 minuter :)
    Jag hade oxå trädgårdsbesök idag! Ulrika på Bikas Trädgård med 2 vänner kom förbi. Det är alltid kul att det kommer besök som uppskattar trädgård :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Pingsten har varit jätteskön och jag är helt kär i trädgården just nu. Vill inte jobba imorgon och funderar seriöst om man inte kan vinna en massa pengar någon gång :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Visst är det Primulan maximowiczii?? Min började slå ut i går och jag föll nästan i trans både över färgen men också över blommans form.Så många fina tulpaner du har.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.